شناسهٔ خبر: 133864 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه برگزار شد؛

همایش تجلیل از ۲۰۰ جانباز، رزمنده و فرزندان شهدا

همایش تجلیل از 200 رزمنده ، جانباز ،ایثارگران و خانواده معظم شهدا در کرمانشاه با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، همایش تجلیل از ۲۰۰جانباز، رزمنده و فرزندان شهدا در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، (کرمانشاه) در این مراسم که رحیمی نسب دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران،هیأت همراه ایشان،آهکی مدیر کل راه و شهرسازی ،حسینی نماینده امور ایثارگران در سپاه پاسداران استان، لطیفی نماینده فرمانده بسیج ادارات استان، مدیران کل ادارات تابعه، و حجت الاسلام کریمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن حضور داشتند، مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، در سخنانی اظهار داشت: ما همه داشته های امروزمان را مرهون خون شهدا، مجاهدت ایثارگران، جانبازان و آزادگان می دانیم و وظیفه خدمت به آنها و خانواده هایشان را داریم.

مردانیان ضمن ابلاغ سلام وزیر راه و شهرسازی به ایثارگران و خانواده های شهدای مجموعه راه و شهرسازی استان کرمانشاه (ادارات تابعه) گفت: ، شهدا همچون چراغ فروزان بر تارک عرش می درخشند و فرا روی رهروان مسیر هدایت و عبودیت الهی و پیروان امامت و ولایت برای عبور از گردنه های تاریک جهل و کمین گاه های دشمنان و فتنه گران و فریبکاران، پرتو افشانی می کنند.

وی تصریح کرد:گوارا باد بر شهیدان این ضیافت و همنشینی با اولیاء و صلحا و افتخار و سرفرازی و عزت شامل حال پدران و مادران و همسران و فرزندان آنان که از این نعمت عظمی و ذخیره فنا ناپذیر برخوردار شده اند و از نور پر فروغ هدایت شهدا و جذبه الهی روحی و معنوی و شفاعت آنان بهره مند گردیده اند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران افزود : ما امروز در سطح مدیریت کلان تمام اعتبارمان را مرهون شهدا و ایثارگران و این شجاعت ها و سلحشوری ها هستیم .

وی افزود: جانبازان اسوه های صبر و ایثار و استقامت هستند، تداوم انقلاب اسلامی  نتیجه استقامت و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان سرافراز است و توجه به ایثار و شهادت و تکریم ایثارگران، موجب افزایش امنیت ملی و قدرت بازدارنده نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران به شخصیت والای شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی نمونه بارز اخلاص در عمل بود که اکثر شهدای ما این خصیصه را داشتند که خداوند در تقدیر آنان شهادت را قرار داد.

وی افزود: به قول شهید سلیمانی شرط شهید شدن شهید بودن است که هم کاری سخت و هم راهی آسان است.

مردانیان در ادامه گفت: خانواده‌های ایثارگران و خود ایثارگران و رزمندگان عزیز سرمایه بزرگ اجتماعی ما هستند.

احترام و تکریم خانواده ایثارگران و شهدا یک تعارف نیست بلکه یک وظیفه و حقیقت است و همة ما باید افتخار کنیم که خادم ایثارگران و خانواده عزیز شهدا، جانبازان و آزادگان باشیم.

عزیزان شما به عنوان شهیدان ، «زنده‌یاد» نیستند، بلکه زنده هستند، اگر کسی بگوید شهید مرده است، به تعبیر قرآن درکش ناقص است و نفهمیده است. شهیدان شما زنده هستند ؛ شما عزیز هستید و ایران به شما افتخار می‌کند.

در پایان این مراسم از تنی چند از خانواده معظم شهدای راه و شهرسازی استان کرمانشاه با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران تجلیل شد .