شناسهٔ خبر: 133902 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار اجرایی شد؛

برخورداری دو روستا از راه آسفالته در زرندیه استان مرکزی

محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اتمام احداث راه روستایی «اصفهانک» و «آزادکین» با صرف ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان زرندیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «محمد محسنی» معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ساخت راه‌های روستایی با هدف محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار، یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی و ایجاد رونق اقتصادی در نقاط هدف است.

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در دولت سیزدهم ساخت راه‌های روستایی و برخوردار ساختن روستاهای فاقد راه آسفالته بالای ۲۰ خانوار از جاده‌های آسفالته بوده است.

محسنی اظهار داشت: امسال با ساخت راه روستایی «آزادکین» و «اصفهانک» دو روستا از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند که مسلما این امر در ارتقاء و رشد روستا در زمینه ها و شاخص‌های مختلفی چون حمل و نقل، اقتصاد، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، توسعه گردشگری، تسریع در ارائه خدمات بهداشت و درمان، تسهیل در عبور و مرور و بسیاری موارد دیگر تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به مشخصات فنی اجرایی این طرح گفت: راه ارتباطی دو روستای اصفهانک و آزادکین با سرعت اجرایی قابل توجه به طول سه کیلومتر، به عرض ۵/۵ متر و به ضخامت شش سانتیمتر آسفالت پس از اجرای زیرسازی با اعتباری به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال احداث شد تا خدمتی دیگر به مردم شریف استان مرکزی ارائه شود.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ابلاغ و تأمین اعتبارات لازم بزودی شاهد اتمام فرآیند ساخت راه روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان باشیم.