شناسهٔ خبر: 133915 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

صادرات بیش از ۲۹۳ هزار تن کالاهای نفتی و غیر نفتی در سال جاری

بندر هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از صادرات بیش از ۲۹۳ هزار تن کالاهای نفتی و غیر نفتی و همچنین حمل و نقل ساحلی بیش از ۲۵۶ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی طی یک ماهه سال ۱۴۰۲خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از صادرات بیش از ۲۹۳ هزار تن کالاهای نفتی و غیر نفتی و همچنین حمل و نقل ساحلی بیش از ۲۵۶ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی طی یک ماهه سال ۱۴۰۲خبر داد.

سالاری گفت: میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان هرمزگان طی فروردین ماه سال جاری، ۲۹۳ هزار و ۳۳۶ تن است که از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، ۲۲۲ هزار و ۸۴۹ تن با رشد ۳۹ درصدی مربوط به صادرات غیر نفتی و ۷۰ هزار و ۴۸۷ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده، ۲۵۶ هزار و ۵۰۹ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با رشد ۳ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابجا شد که از این میزان بنادر غرب استان هرمزگان با کابوتاژ ۹۹ و ۹۶۳ تن  فرآورده‌های نفتی و کابوتاژ ۱۵۶ هزار و ۵۴۶ تن فرآورده های غیرنفتی با رشد ۵۳ درصدی روزهای پر رونقی را  در این بخش از عملیات تجربه کرده است.

سالاری افزود: بندر چارک، لاوان، بندرلنگه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با صادرات بیش از ۷ هزار تن، ۷۰ هزار و ۴۸۲ تن، ۱۵۹ هزار و ۷۱۴ تن با رشد ۳۳ درصدی و ۵۶ هزار تن با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی کالاهای نفتی و غیر نفتی رشد قابل توجهی را در مدت یک ماهه سال ۱۴۰۲ داشته‌اند.