شناسهٔ خبر: 133952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار اعلام کرد:

تسطیح بیش از ۴۰۰ کیلومتر از حریم راههای شهرستان بیله سوار

توسعه راه روستايي هونجان- گرموك رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار گفت:بیش از ۴۰۰ کیلومتر از حریم راههای اصلی روستایی و مرزی این شهرستان در یک ماهه گذشته تسطیح و رگلاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، ضیاء فکری در بازدید از راههای روستایی این شهرستان با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۰۰ کیلومتر از راههای روستایی و اصلی شهرستان بیله سوار توسط راهداران قنو زنی شده گفت:در این مدت عملیات  زیرسازی و احداث راه روستایی حاج تاپدوق به طول ۳ کیلومتر نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه زیرسازی ۳.۵ کیلومتراز  راه روستایی ملانقی قنبر انجام شده و آسفالت آن نیز در حال اجرااست تصریح کرد: در ۱ ماهه گذشته عملیات احداث باند جنوبی خیابان امام خمینی شهر جعفرآباد که زیرسازی آن توسط شهرداری انجام شده و آسفالت این مسیر نیز به طول ۵۰۰ متر در عرض ۸ متر توسط این اداره در حال اجراست.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار در مدت یاد شده لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان را با استفاده از ۱۲۰ تن آسفالت سرد و گرم یادآور شدو خاطرنشان کرد: راهداران ۵۰ عدد علائم اخطاری و انتظامی و ۶ متر مربع تابلو اطلاعاتی در راههای این شهرستان تهیه ونصب کرده اند.

فکری حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و اظهار کرد:با حضور گشت راهداری در محورها تاکنون در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راهها ۱مورد ساخت وساز غیر مجاز قلع وقمع و ۸مورد اخطارنیز به متخلفان ابلاغ  شده است.

وی رنگ آمیزی ۱۳۱ متراز سرعت کاهها ، برچیدن ۶۲ عدد ازعلائم فرسوده و فاقد کارایی، ایمن سازی نقاط حادثه خیز  از قبیل نصب تابلو هشدار دهنده و نصب چراغ چشمک زن، تنقیه و لایروبی ۱۶۸ دهنه  پل ها و ایجاد دپوی خاکی ، علف زنی کناره تابلوها ،مستقر نمودن اکیپ های راهداری در محل پر حادثه، سرویس دو ره ای ۱۰ دستگاه از ماشین آلات سنگین وسبک و شستشوی علائم بعد از هر بارندگی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱ماهه گذشته برشمرد.