شناسهٔ خبر: 133962 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی به ۲۴۵ پرونده تخلف بخش حمل و نقل جاده‌ای البرز

رسیدگی به پرونده تخلفات رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از رسیدگی به ۲۴۵ پرونده تخلف شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی سازگارزاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۱ پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش‌های کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی شد، اظهار کرد: پس از بررسی پرونده‌های تخلف، ۱۰۳ مورد تذکر و یک مورد محرومیت از رانندگی دریافت کردند که از این تعداد ۴۵ راننده مربوط به بخش مسافر و مابقی راننده بخش حمل و نقل کالا بودند.

وی افزود: در این بازه زمانی به ۹۴ پرونده تخلفاتی مربوط به شرکت‌های حمل و نقل بخش کالا و مسافر طی ۱۶ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ نیز رسیدگی شد.

این مسئول در ادامه به تشکیل کمیسیون ماده ۱۴ نیز اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در کنار کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ که به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل رسیدگی می‌کنند، به منظور بررسی و رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای تشکیل می‌شود.

سازگارزاده تصریح کرد: سال گذشته طی هشت جلسه به ۲۰ پرونده کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی شده است که از این تعداد ۱۳ مورد تذکر و مابقی به مدت یک ماه از رانندگی محروم شدند.

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام گیرد.