شناسهٔ خبر: 133969 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

ثبت دمای صفر درجه در کرمان

سرما و گرما استان کرمان در شبانه‌روز گذشته پایین ترین دمای کشور یعنی صفر درجه را در ساردوییه به ثبت رساند اما همزمان بیشینه دمای ماکنگان منوجان در این استان به ۴۵.۱ درجه بالای صفر رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور سردترین و گرم‌ترین مناطق کشور را اعلام کرد که بر اساس آن سردترین ایستگاه هواشناسی ساردوییه استان کرمان با کمینه دمای صفر درجه بود.

پس از آن ایستگاه هواشناسی فرودگاه دشت ناز در ساری با کمینه دمای ۲.۸ درجه بالای صفر دیگر منطقه سرد کشور در این مدت بود.

بلداجی در استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای ۳.۷ درجه و نمدان فارس با کمینه دمای ۳.۸ درجه نیز از دیگر ایستگاه‌های سرد کشور شدند.

گرم‌ترین نقطه کشور در شبانه‌روز گذشته آب پخش در استان بوشهر بود که بیشینه دمای ۴۷ درجه را به ثبت رساند.

اهواز، دلگان در سیستان و بلوچستان و پارسیان در هرمزگان بیشینه دمای بالای ۴۵ درجه را به ثبت رساندند. پارسیان یکی از جزایر و بنادر استان هرمزگان است که در غربی‌ترین قسمت این استان قرار دارد.

قدمت پارسیان را بیش از ۱۴۰۰ سال تخمین می‌زنند، در ابتدا این منطقه به نام گاوبندی شناخته می‌شد، اما از سال ۱۳۸۶ به پارسیان تغییر نام داد.

گرم‌ترین نقطه استان تهران در شبانه‌روز گذشته ایستگاه ورامین بادمای ۳۵.۴ درجه و سردترین نقطه نیز ایستگاه آلودگی با دمای ۱۰ درجه بالای صفر بود.

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تداوم بارش‌ها طی امروز تا روز چهارشنبه اعلام کرده است که امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور به ویژه در مرکز، جنوب و استان‌های دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مستعد با خیزش گرد و خاک همراه است.

همچنین امروز برای تهران، سمنان، قم و خراسان شمالی هشدار نارنجی صادر شده است.