شناسهٔ خبر: 133975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

تحول در روکش آسفالت محورهای کریدوری استان در دولت سیزدهم

تحول در روکش آسفالت محورهای کریدوری استان در دولت مردمی سیزدهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی روکش آسفالت حدود ۳۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی و کریدوری استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی روکش آسفالت حدود ۳۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی و کریدوری استان بوشهر آغاز شد.

اخترشناس افزود: این میزان روکش تقویتی، حفاظتی و لکه گیری در استان بی سابقه است که نشان از اهتمام ویژه دولت سیزدهم به بهسازی راه‌های ارتباطی بوشهر است.

وی توضیح داد: براساس برنامه ریزی انجام شده، ۱۲۰ کیلومتر روکش های حفاظتی، ۵۰ کیلومتر لکه گیری، ۵۰ کیلومتر روکش تقویتی، ۴۰ کیلومتر درزگیری و ۳۰ کیلومتر ماسه آسفالت در دستور کار سالجاری استان است.

به گفته اخترشناس، این اقدامات با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال از منابع ملی و برآورد ۱۰۰ هزار تن آسفالت در محورهای کریدوری استان اجرایی می شود که شامل محور بوشهر- برازجان به کنارتخته و همچنین محور دیلم - گناوه- برازجان و بوشهر-خورموج-کنگان- عسلویه انتهای حوزه به سمت هرمزگان است.

وی یاداور شد: این اقدامات نقش بسزایی در افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی، ارتقای ایمنی کاربران جاده ای و کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یادآور شد: سال گذشته قریب ۱۸۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان انجام شد که برای امسال شاهد رشد ۶۰ درصدی این خدمت هستیم و انتظار می رود با جذب اعتبارات بیشتر، از تعهد استان فراتر برویم.

گفتنی است این استان افزون بر ۴۶۰۰  کیلومتر راه ارتباطی برون شهری اعم از اصلی ، فرعی و روستایی  دارد.