شناسهٔ خبر: 134036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت ۵۸ دستگاه ترددشمار در محورهای مواصلاتی البرز

مرکز مدیریت راه های البرز رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از فعالیت ۵۸ دستگاه ترددشمار در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: اطلاعاتی چون تعداد خودروهای عبوری، میانگین بیشترین و کمترین سرعت وسایل نقلیه و فواصل میان خودروها از طریق دستگاه‌های ترددشمار ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی شادفر رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: درحال حاضر برای پایش تصویری وضعیت ترافیک استان نیز، ۳۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های این استان نصب شده است.

وی همچنین از فعالیت ۳۵ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: این دوربین‌ها با هدف مدیریت سرعت، ارتقای ایمنی عبور و مرور، ایجاد انضباط ترافیکی، پیشگیری از مخاطرات و کاهش تصادفات رانندگی ناشی از سرعت غیرمجاز که از مهم‌ترین علل بروز تصادفات است در محورهای شریانی و اصلی استان شامل آزادراه تهران- کرج- قزوین، کرج - ماهدشت، اشتهارد- بوئین زهرا، محور قدیم کرج -قزوین و محور کرج-چالوس نصب و فعال شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: دوربین‌های ثبت تخلف علاوه بر قابلیت ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط خودروهای عبوری را نیز با فرمول سرعت تقسیم بر مسافت محاسبه می‌کنند برای همین رانندگان ملزم به رعایت سرعت متوسط در طول مسیر هستند.

شادفر به فعالیت ۵۸ دستگاه ترددشمار نیز در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی چون تعداد خودروهای عبوری، میانگین بیشترین و کمترین سرعت وسایل نقلیه و فواصل میان خودروها از طریق آنها پایش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در راستای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های موجود برای مدیریت نوین جریان ترافیک، ۶ تابلوی پیام نمای متغییر(vms)  نیز درحوزه استحفاظی راه‌های استان نصب شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: هدف از نصب این تابلوها ارائه پیام‌های ترافیکی در راستای بالا بردن فرهنگ عمومی ترافیک و اطلاع‌‍رسانی از طریق پیام‌های کوتاه متنی به منظور مدیریت سفرو اطلاع از وضعیت ترافیک جاده ها است.

شادفر بیان کرد: از نمونه‌های اطلاعاتی که عمدتا از طریق تابلوهای پیام‌نمای متغیر در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد می‌توان به وضعیت تراکم ترافیکی در کریدورهای بزرگراهی، اطلاع‌رسانی شرایط جوی جاده‌ها و... اشاره کرد.