شناسهٔ خبر: 134154 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم است/بارش پراکنده در برخی استان‌ها

خلیج فارس کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در برخی استان‌ها آب‌های جنوبی ایران را برای فردا مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز برای ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، شرق خراسان‌رضوی احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد. فردا در شمال اردبیل، شمال بوشهر احتمال وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از جمعه تا دوشنبه سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود که در استان‌های واقع در نیمه غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور بارش ایجاد می‌کند. یکشنبه نیز در شرق و جنوب‌شرق رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود: شدت فعالیت این سامانه بارشی شنبه و یکشنبه برای غرب و شمال غرب است.

به گفته وی، در نوار شمالی کشور تا شنبه روند افزایش دما پیش بینی شده است. فردا نیز خلیج فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای تهران امروز آسمان صاف پیش‌بینی کرد و برای اواخر وقت از افزایش ابر رخ خبر داد.

به گفته وی، بیشینه دمای تهران امروز ۲۶ درجه، فردا ۳۰ و جمعه ۳۱ درجه پیش بینی شده است. کمینه دمای پایتخت امروز در ایستگاه مهرآباد ۱۲ درجه ثبت شد.