شناسهٔ خبر: 134203 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بارش برف در خراسان شمالی ۲ ماه پس از زمستان/ارتفاعات سمنان در آخرین روزهای اردیبهشت سفیدپوش شد

برف در ارتفاعات در آخرین روزهای اردیبهشت با کاهش دما در برخی استان‌ها، ارتفاعات «مهدیشهر» سمنان و برخی روستاهای خراسان شمالی بارش برف را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارتفاعات «مهدیشهر» سمنان نیز مانند برخی ارتفاعات خراسان شمالی در آخرین روزهای اردیبهشت شاهد بارش برف بود و سفید پوش شد.

همچنین از برخی ایستگاه های هواشناسی استان بارش باران گزارش شده است به طوریکه بیشترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته از ایستگاه «رضوان» با میزان ۲۴.۲ میلی متر گزارش شده است.

در شبانه روز گذشته همچنین وزش باد شدید با سرعت ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت در «دامغان» رخ داد.

یکشنبه گذشته نیز تندبادی با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت این شهر را درنوردید.اداره کل هواشناسی سمنان پیش بینی کرده از چهارشنبه تا جمعه در استان جوی به نسبت پایدار، در برخی ساعات با رشد ابر و در ارتفاعات بارش های خفیف روی می دهد. در این مدت همچنین در برخی نقاط استان وزش باد به نسبت شدید نیز پیش بینی می شود.

بارش برف ۲ ماه پس از زمستان در خراسان شمالی

از سوی دیگر در حالی حدود دو ماه از پایان زمستان می گذرد که در شبانه روز گذشته از برخی روستاهای خراسان شمالی بارش برف گزارش شده است.

گزارش های محلی نشان می دهد که در ۲۴ ساعت گذشته از روستاهای "کی کی" بجنورد و "قلعه صفا" فاروج خراسان‌شمالی بارش برف گزارش شده است. بارش برف همچنین در گردنه تیوان در محور «درگز-قوچان» خراسان شمالی نیز گزارش شده است.