شناسهٔ خبر: 134294 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

امروز ۲۸ اردیبهشت انجام شد؛

بازدید مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی

بازدید مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با حضور در برخی مراکز و دانشگاه‌های برگزار کننده آزمون در تهران از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته، معماران تجربی و کاردان‌های فنی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان امروز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت در نخستین روز برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در ۷ رشته، معماران تجربی و کاردان های فنی با حضور در یکی از مراکز برگزاری آزمون در تهران روند برگزاری ازمون را مثبت ارزیابی کرد.

در این دوره از آزمون‌ها که در هفت رشته مهندسی برای صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، کاردان‌های فنی در ۶ رشته و معماران تجربی برگزار خواهد شد، در مجموع ۱۶۵ هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند که ۱۶۴ هزار نفر مهندس و یکهزار و ۲۰۰ نفر کاردان فنی هستند.

بر اساس اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان این دوره از آزمون‌ها به شکل تستی و در ۷۱ شهر و ۹۲ حوزه امتحانی طی امروز و فردا در سراسر کشور برگزار می‌شود و با قبولی، شرکت کنندگان حائز صلاحیت حرفه ای و ورود به حرفه را برای ارایه خدمات مهندسی خواهند یافت.

همچنین، در این دوره، آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی و دو آزمون تخصصی شامل طرح و اجرای گود، پی و سازه، و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی نیز برگزار می‌شود.