شناسهٔ خبر: 134318 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

تامین زمین ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان

مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: نا کنون زمین مورد نیاز ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان کارخانجات صنعتی و صنایع بزرگ تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به مصوبات شورای عالی مسکن کشور، گفت: بر اساس تاکیدات ریاست محترم جمهوری باید برای خانه‌دار کردن شاغلان بخش صنعت و کارخانجات کشور تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، مالکی که برای بازدید و بررسی مشکلات طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان به شهر مشهد سفر کرده است، گفت: مشارکت دادن مردم در تولید مسکن و ساخت شهرک‌های صنعتی از جمله این راهکارهاست.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تامین زمین برای ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان کارخانجات صنعتی و صنایع بزرگ انجام شده است، خاطرنشان کرد: اگر واحدهای صنعتی بتوانند زمین مورد نیاز کارکنان خود را تامین کنند، دولت از طریق پرداخت تسهیلات و ایجاد ارزش افزوده برای این زمین‌ها به تامین مسکن کارکنان این واحدها کمک می‌کند و اگر این صنایع زمین مازاد برای ساخت مسکن نداشته باشند، دولت برای اختصاص این زمین‌ها وارد عمل خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای این حجم از کار نیاز به منابع زیادی داریم که ایجاد ارزش افزوده برای زمین‌های موجود یکی از مهمترین راه‌های خلق این منابع است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن همچنین گفت: برای تسریع انجام امور بسیاری از اختیارات ممکن را به استان تفیض کرده‌ایم و تنها لازم است هماهنگی‌های نهایی با مرکز صورت پذیرد.

گفتنی است سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان خراسان رضوی در نشست شورای مسکن این استان با حضور یعقوب‌علی نظری استاندار خراسان رضوی شرکت کرده است.