شناسهٔ خبر: 134323 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

استفاده از ظرفیت اراضی آستان قدس رضوی برای ساخت مسکن در مشهد

ساخت 12هزار واحد طرح نهضت  مسکن ملی در خوزستان سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از انجام مذاکرات اولیه برای استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی برای تامین مسکن پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به مشهد و دیدار با یعقوب‌علی نظری استاندار خراسان رضوی، گفت: برای تامین زمین پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن با آستان قدس رضوی توافقاتی انجام خواهد شد.

وی که به همراه اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن به مشهد سفر کرده است، تاکید کرد: طرح عظیم نهضت ملی مسکن نیاز به همراهی همه بخش‌های حاکمیتی کشور دارد که باید از تمام ظرفیت کشور برای تامین زمین برای ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

مالکی استفاده از ظرفیت توان بخش خصوصی را هم از دیگر ابزارهای تامین زمین برشمرد و اضافه کرد: مشارکت بخش خصوصی در سایه نظارت و حمایت‌های دولت می‌تواند روند اجرای طرح را سرعت بخشد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن بار دیگر بر آمادگی این سازمان برای انعقاد توافق با مجموعه‌هایی که ظرفیت مشارکت در تامین مسکن کارکنان‌شان را دارند تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان ملی زمین و مسکن آمادگی اختصاص زمین به نهادها و دستگاه‌های مختلف برای ساخت مسکن در شهرهایی که اراضی دولتی موجود است، دارد و در شهرهایی که زمین دولتی نداشته باشیم با ارائه تسهیلات قانونی برای الحاق زمین‌های مازاد دستگاه‌ها می‌توانیم در تامین مسکن کارکنان این مجموعه‌ها اقدام کنیم.