شناسهٔ خبر: 134329 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم بارش‌ها در ۱۴ استان کشور

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در حدود ۱۴ استان کشور طی امروز خبر داد و گفت: شدت این بارش‌ها فردا در شمال غرب، غرب و جنوب غرب افزایش می‌یابد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز جمعه بیست و نهم اردیبهشت ماه پرداخت و گفت: امروز برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بخش‌هایی از کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر، غرب و غرب ارتفاعات کرمان، جنوب اصفهان، جنوب یزد، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان فارس، کهگیلویه وبویراحمد و جنوب چهارمحال و بختیاری، رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده و فردا و روز یکشنبه بر شدت بارش در این استان‌ها در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزوده می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا در بخش‌هایی از جنوب مرکز مناطقی از خراسان جنوبی و کرمان و یکشنبه علاوه بر این مناطق در شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته نقشینه، از فردا در سواحل دریای خزر به ویژه در گیلان و غرب مازندران تا بامداد دوشنبه بارش باران و احتمال رعدوبرق خواهیم داشت.

وی افزود: دوشنبه در مناطقی از خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو پایدار است.

کارشناس هواشناسی گفت: سه‌شنبه در خراسان شمالی و خراسان جنوبی بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات سیستان وبلوچستان رگبار پراکنده خواهیم داست.

نقشینه برای امروز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق، فردا در شمال شرق و جنوب غرب و یکشنبه در غرب، جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی کرد که با احتمال خیزش گرد و خاک همراه است.

وی افزود: دمای هوا امروز در نیمه غربی افزایش می‌یابد و فردا برای نیمه شرقی کشور ادامه می‌یابد. 

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا و پس فردا در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دما رخ می‌دهد، افزود: خلیج فارس و تنگه هرمز از امروز تا یکشنبه مواج است و دریای خزر از اواخر وقت فردا تا روز یکشنبه مواج و متلاطم خواهد شد.

به گفته نقشینه، تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری دارد و به تدریج با افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید همراه می‌شود و بیشینه دما امروز ۳۲،  فردا ۳۳ و یکشنبه ۲۹ درجه خواهد شد.