شناسهٔ خبر: 134333 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور؛

آزمون ورود به حرفه مهندسی در خراسان رضوی برگزار شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به همراه هیات همراه از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته، معماران تجربی و کاردان‌های فنی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با همراهی وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان امروز جمعه ۲۹ اردیبهشت در دومین روز برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در ۷ رشته، معماران تجربی و کاردان های فنی به همراه هیات همراه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از روند برگزاری آزمون بازدید کرد.

داعی گفت: در این دوره از آزمون‌ها که در هفت رشته مهندسی برای صلاحیت‌ های طراحی، نظارت و اجرا، کاردان‌ های فنی در ۷ رشته و معماران تجربی برگزار شد، در مجموع بالغ بر ۱۳ هزار و ششصد نفر در استان شرکت کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: این آزمون در ۴ حوزه در سطح استان به تفکیک مشهد ۱۱۳۵۵ نفر، تربت حیدریه ۸۱۸ نفر، سبزوار ۶۳۷ نفر، نیشابور ۶۷۱ نفر، کاردان ها ۱۲۸ و معماران تجربی ۶۳ نفر در قالب تستی در سراسر کشور برگزار شد که شرکت کنندگان با قبولی در آن، حائز صلاحیت حرفه ای جهت ارایه خدمات مهندسی خواهند شد.

داعی افزود: در این دوره، آزمون تعیین صلاحیت حرفه ‌ای معماران تجربی و دو آزمون تخصصی شامل طرح و اجرای گود، پی و سازه، و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی نیز برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برای اولین بار در سطح کشور با تامین تجهیزات مورد نیاز برای تامین امنیت آزمون‌ها، حوزه‌های اجرا به دستگاه های سیگنال یاب موبایل و لوازم تقلب الکترونیک و همچنین جدید ترین راکت‌های تفتیش بدنی که قابلیت کشف هدفون های مخفی را دارا می باشند مجهز گردیده و در بازرسی بدنی از داوطلبان و همچنین حین برگزاری آزمون مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر رصد سیگنال های امواج الکترو مغناطیسی در حوزه های امتحانی، این دستگاه ها قادر به تشخیص کوچکترین تراشه های الکترونیکی و موبایل های خاموش نیز هستند.

لازم به ذکر است خراسان رضوی بالغ بر ۴۱ هزار عضو دارد که ۲۶ هزار تن از آنان دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی  هستند.