شناسهٔ خبر: 134355 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نصب سامانه های پایشگر مواد پرتوزا در پایانه های مرزی سرخس و لطف آباد

ببینید | جلسه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز کشور برگزار شد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی  بیان کرد: در راستای افزایش امنیت کشور سامانه های پایشگر مواد پرتوزا در دروازه های مرزی در حال نصب هستند که در همین راستا در پایانه های سرخس و لطف آباد محل نصب مورد تایید شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده در بیست و نهمین شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی که ساختمان شهید دادمان برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مهمترین مراکز لجستیکی کشور پایانه مرزی آستارا می باشد که عمده تبادلات کالا و بار کشور با کشورهای روسیه و آذربایجان از این محل انجام می پذیرد لذا تقویت این پایانه از لحاظ لجستیکی از برنامه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی می باشد و نقش آن در حمل و نقل ترکیبی بسزا می باشد.
وی گفت: محل پیشنهادی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای توسعه پایانه مرزی آستارا بایستی از تمام جهات  لجستیکی و حمل و نقل ترکیبی مورد بررسی قرار گرفته و به صورت متمرکز با طرحهای توسعه ای این وزارتخانه از جمله توافقنامه ریلی رشت – آستارا توامان با هم دیده شود و پس از تطبیق با طرح مذکور، جانمایی پایانه تدقیق شود.
در ادامه این نشست با توجه به سفر به عتبات عالیات و شرکت گسترده در راهپیمایی اربعین حسینی، درخواست این ستاد برای تفکیک محوطه انبارداری این مجموعه در پایانه مهران مطرح و مقرر شد که در چارچوب تفاهم نامه مشترک با گمرک جمهوری اسلامی ایران این درخواست بررسی و همکاری لازم صورت پذیرد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در راستای افزایش امنیت کشور سامانه های پایشگر مواد پرتوزا در دروازه های مرزی در حال نصب هستند که در همین راستا در پایانه های سرخس و لطف آباد محل نصب مورد تایید شورای ساماندهی می باشد. 
وی افزود: در همین راستا لازم است سازمان انرژی اتمی در خواست های خود برای نصب در سایر مرزها را به ترتیب اولویت اعلام کند تا تدقیق نهایی در شورای مذکور صورت پذیرد.
در پایان این نشست شهریار افندی زاده عنوان کرد که ساماندهی و بهینه سازی کلیه امور از جمله امور گمرکی و جابه‌جایی مناسب کالا و مسافر در پایانه های مرزی یکی از اهداف اصلی مورد پیگیری این وزارتخانه در پایانه های مرزی می باشد که به صورت مستمر در این شورا مد نظر است.
بیست و نهمین شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.