شناسهٔ خبر: 134379 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با تجربه ۳۱ ساله‌ی خلبان بر فراز آسمان رقم خورد؛

از اضطراب‌های سرخ تا لبخندهای سپید در پرواز چابهار_تهران

وارش تجربه ۳۱ ساله خلبان خوش‌ذوق پرواز چابهار_تهران بر فراز آسمان، اضطراب و نگرانی مسافران را به لبخند بدل می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پرواز چابهار_تهران از فرودگاه کنارک انجام می‌شود. این پرواز با مدت زمان ۲ساعت و ۱۰دقیقه طولانی ترین مسیر پروازی داخلی است.

مهمانداران با خوش‌رویی به استقبال مسافران می‌آیند و آن‌ها را به سمت صندلی‌هایشان هدایت می‌کنند.

پس از چندی، در طول پرواز، هواپیما با تکان‌هایی مکرر و محسوس مواجه می‌شود که نگرانی هایی را ایجاد می‌کند، اضطراب در چشم‌های مسافران هویداست، ترس به جانشان نشسته و نفس‌ها در سینه حبس است.

طولی نمی‌کشد که صدای خلبان به گوش‌می‌رسد و با آرامش و طمأنینه همراه با لحنی دوستانه و امید بخش با مسافران صحبت می‌کند که تکان هایی که تجربه می‌کنید ناشی از توده‌های هواست و با عبور از میان آن‌ها چنین  تکان‌هایی رخ می‌دهد.

خلبان لحنش را صمیمی‌تر می‌کند و ادامه می‌دهد: ما با تجربه سال‌ها پرواز از این تکان‌ها لذت می‌بریم، لذت بردن شما عزیزان توقع زیادی‌ست اما به شما اطمینان می‌دهیم که جای نگرانی نیست و به امید خدا تا دقایقی دیگر به آسمان فرودگاه مهرآباد می‌رسیم.

او با آرزوی سفری خوش گفته‌هایش را به پایان می‌برد و پس از آن صدای دست و سوت مسافرها در کابین می‌پیچد.

پس از انجام پرواز به سراغ خلبان خوش ذوق پرواز می‌رویم. علیرضا شباهنگ فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص ورود علاقه‌مندان به عرصه صنعت هوانوردی می‌گوید: بسته به محلی که شرایط آموزش را فراهم می‌کند و علاقه‌مندان برای تداوم آموزش راحت‌ترند، می توانند انتخاب کنند و تحت نظر اساتید مجرب، آموزش‌های لازم را کسب کنند.

شباهنگ فرد می‌گوید در خطوط هوایی هواپیمایی وارش فعال است و به مقاصد پروازی داخلی  مشهد اصفهان چابهار شیراز بندرعباس کیش ساری و همچنین مقاصد خارجی کویت، دوشنبه، تفلیس، نجف و... فعالیت می‌کند.

وی از تجربه ۳۱ ساله‌اش می‌گوید: در این مسیر پرتلاطم، اتفاقات بسیاری رخ داده و بارها در معرض خطر مرگ قرار گرفته ایم که به لطف خدا و تلاش همکاران، از همه چالش‌ها به سلامت عبور کرده ایم.

در پایان کاپیتان شباهنگ فرد با خوش‌رویی ما و بقیه همکارانش را بدرقه می‌کند و ابراز امیدواری می‌کند که به‌وسیله هواپیمایی وارش بتواند باز هم میزبان مسافران باشد.

این پرواز را هم با خاطره ای خوش ترک می‌کنیم و به همه‌ی فعالان عرصه حمل و نقل هوایی دستمریزاد می‌گوییم که با تمام توان در راستای خدمت‌رسانی به مردم عزیز میهن مجدانه تلاش می‌کنند.