شناسهٔ خبر: 134421 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵هزار و ۲۱۹ ناوگان حمل و نقل عمومی در استان قزوین کنترل شدند

گشت های کنترل ناوگان حمل و نقل معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۵هزار و ۲۱۹ ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان در قالب طرح گشت های کنترل دروازه ای مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین)، علیرضا معیری پور افزود:کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در قالب همکاری های مشترک با پلیس راه ، به صورت مستمر در گلوگاه های جاده ها و محورهای پرتردد و در مقابل پاسگاه های پلیس راه اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در قالب گشت های نظارت و بازرسی علاوه بر کنترل الزامات ایمنی از جمله معاینه فنی، تجهیزات ایمنی ، کارت هوشمند ناوگان و راننده مواردی چون اسناد حمل، مندرجات صورت وضعیت و بارنامه با حضور کارشناسان حمل و نقل این اداره کل و پلیس راه به صورت میدانی مورد بررسی قرار می گیرد.

معیری پور با بیان اینکه حمل بار با بارنامه علاوه بر حصول آمار دقیق حمل و نقل کالا به مناطق مختلف موجب افزایش درآمد و تقسیم عادلانه بار بین ذی نفعان می شود گفت: حمل کالا با بارنامه و همچنین جابجایی مسافر با صورت وضعیت الزامی بوده و متخلفان در این زمینه جهت برخورد قانونی به کمیسیون های حمل و نقل معرفی می شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با بیان اینکه بیشترین گشت های انجام شده در شهرستان آبیک، بوئین زهرا و البرز بوده است افزود: تنها در حوزه مسافر ۱۹۱ گشت بازرسی و کنترل ناوگان مسافر در ماه های فروردین و اردیبهشت انجام شده است.