شناسهٔ خبر: 134426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان بوشهر:

مطالعات پدافند غیرعامل طرح های زیرساختی استان ضروری است

جلسه کمیته پدافند غیر عامل وزارت راه و شهرسازی در بوشهر رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان بوشهر انجام مطالعات پدافند غیرعامل طرح های زیرساختی استان با درنظر گرفتن مشاورین و پیمانکاران دارای صلاحیت و منابع مورد نیاز را ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر،قاسم مسعودی گفت: همچنین بر اساس ماده ۵۸ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در حوزه پدافند غیرعامل، جذب اعتبارات بند "ح" تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در فرصت اندک باقیمانده بسیار مهم است.

وی افزود: دستگاه ها مکلف به هزینه کرد تا ۱ درصد اعتبارات مشمول این بند قانونی برای مصون سازی زیرساخت های حیاتی و حساس در حوزه پدافند غیرعامل هستند.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان بوشهر الزام قانونی پیوست پدافند غیرعامل در تمام طرح ها و پروژه ها را نکته مثبت و پر اهمیت قلمداد کرد و گفت: تهیه پیوست پدافندی طرح ها و پروژه ها می بایست توسط پیمانکاران و مهندسین مشاوری انجام پذیرد که مورد تایید سازمان پدافند غیرعامل کشور و یا ادراه کل پدافند غیرعامل استانداری هستند.

مسعودی اظهار داشت : با توجه به اینکه مسئولیت و دبیری کمیته پدافند غیرعامل دستگاههای وزارت راه و شهرسازی مستقر در استان بوشهر بعهده اداره کل راه و شهرسازی گذاشته شده، اولین جلسه این کمیته با دعوت از مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، مدیران کل و مسئولین پدافند غیرعامل دستگاه های عضو و همچنین مدیران عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان برگزار شد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل دستگاههای وزارت راه و شهرسازی استان افزود: فعال نمودن کمیته تدوین و پیاده سازی برنامه تداوم کارکرد زیرساخت دستگاهها در سال جاری و ارسال صورتجلسات به این اداره کل جهت انعکاس به وزارت راه و شهرسازی از دیگر مصوبات این کمیته در برنامه ریزی حوزه پدافند غیرعامل دستگاهها در سال جاری می باشد و از زحمات اداره کل فرودگاههای استان بوشهر و اداره کل بنادر و دریانوردی استان که در این زمینه در سال 1401 فعالیت نمودند تقدیر و تشکر بعمل آورد.