شناسهٔ خبر: 134491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت اطلاعات بیش از ۱۳ هزار دستگاه پل و آبروی خوزستان در سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی کشور

ابنیه فنی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از ثبت اطلاعات شناسنامه بیش از ۱۳ هزار دستگاه پل و آبروی استان در سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خوزستان، مرتضی بهداروندی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: از آبان ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون اطلاعات شناسنامه ۱۳ هزار و ۱۹۲ دستگاه پل و آبروی استان در سامانه تحت وب مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS)ثبت شده است.

وی تعداد پل ها و آبروهای استان را ۱۵ هزار و ۲۱۲ دستگاه برشمرد و افزود: ثبت اطلاعات پل ها و آبروها با هدف بروزرسانی تعداد و آمار دقیق آنها در سطح کشور، همچنین بررسی و پایش آسیب ها و خرابی های موجود در ابنیه فنی به منظور برنامه ریزی برای انجام تعمیرات مورد نیاز و توزیع مناسب اعتبارات  صورت می پذیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: طبق اطلاعات ثبت شده، میانگین شاخص (BCI) برای ۱۳ هزار و ۲۲۷دستگاه پل‌ و آبروی استان برابر با ۸۶ است که در وضعیت خوب قرار دارد.

بهداروندی بیان کرد: روند ثبت اطلاعات پل ها و آبروهای باقی مانده توسط کارشناسان اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه دارد.