شناسهٔ خبر: 134492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد؛

تردد در مسیر اردبیل-سرچم یک هفته تا ۱۰ روز آینده برقرار می‌شود

تخریب مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: راهداران در حال احداث کنارگذر جایگزین در محدوده پل تخریب شده در کیلومتر ۵۵ اردبیل - سرچم هستند و احداث این مسیر و برقراری تردد در آن دست کم هفت تا ۱۰ روز زمان لازم دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از مسیر سرچم و محل تخریب پل  گفت: بر اثر بارش شدید و وقوع سیل، یک دهنه پل طاقی سه دهه به طول هشت متر در کیلومتر ۵۵ اردبیل به سمت سرچم در محدوده روستای گزور چای به طور کامل تخریب شد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل  با بیان اینکه در حال حاضر این مسیر به طور کامل مسدود است و امکان تردد این مسیر وجود ندارد، افزود: راهداران در حال احداث کنارگذر فرعی از این مسیر هستند و احداث این کنار گذر دست کم هفت تا ۱۰ روز زمان خواهد برد.

عضو شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: شهروندان و رانندگان عبوری از این مسیر به سمت مرکز کشور و استان‌های دیگر می‌توانند از ۲ مسیر اردبیل - آستارا و اردبیل - بستان‌آباد تردد کنند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل  در خصوص برآورد ریالی حجم خسارت‌های وارده به ابنیه فنی در این مسیر گفت: امروز برای اجرای پل جدید مشاور انتخاب می‌شود و عملیات تخریب کامل سازه پل آغاز خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل همچنین در خصوص تخریب ابنیه فنی در سایر محورهای ارتباطی استان اردبیل هم اظهار کرد: طی روز گذشته اغلب راه‌های استان شاهد بارش شدید و سیل بود و محور فرعی کنگرلو –قوشا در شهرستان مشگین‌شهر هم تخریب شده و راهداران در تلاش هستند طی امروز و فردا مسیر جایگزین احداث کنند.

وثوقی افزود: در سایر مسیرهای ارتباطی استان مشکل تردد وجود ندارد و تردد در همه راه‌های استان جریان دارد.

وی درباره برآورد اولیه از میزان خسارت وارد شده به ابنیه فنی راه‌های استان هم گفت: هنوز برآورد اولیه آماده نشده و به محض تکمیل اطلاعات برآورد میزان تخریب اعلام خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: در سال جاری در چندین نوبت شاهد وقوع سیل در راه‌های ارتباطی مناطق مختلف استان بودیم که در هر نوبت بلافاصله فرم‌های مربوط به مدیریت بحران برآورد و به استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ارسال شده است.

گفتنی است:مسیر اردبیل - سرچم اصلی‌ترین مسیر ارتباطی استان اردبیل به سمت مرکز کشور است. علاوه بر این اردبیل -سرچم راه اصلی ارتباط دو شهرستان کوثر و خلخال به مرکز استان است و فاصله زمانی ارتباط این دو شهرستان با مرکز استان کمی بیش از یک ساعت است که بدین ترتیب این دو شهرستان تا زمان برقراری ارتباط از طریق کنار گذر باید از مسیر جایگزین خلخال- اسالم- آستارا - اردبیل تردد کنند.