شناسهٔ خبر: 134502 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

شمال خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود/ احتمال آسیب به تاسیسات دریایی

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در شمال خلیج فارس و دریای عمان هشدار داد که می‌تواند به تاسیسات دریایی خسارت وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از اوایل وقت دوشنبه تا روز جمعه موجب افزایش ارتفاع امواج تا یک متر در سواحل استان خوزستان، افزایش سرعت بادهای جنوب غربی تا ۳۶ نات و افزایش ارتفاع امواج بین یک تا ۱/۵ متر در سواحل استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

این سامانه روز دوشنبه شمال خلیج فارس و دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان و روز جمعه در دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان فعال خواهد بود.

اثر مخاطره سامانه احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی پیش‌بینی شده است.

احتیاط درعملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله صیادی و بنادر در سواحل و فرا سواحل در این شرایط جوی ضروری است.