شناسهٔ خبر: 134504 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با هدف آشنایی با فعالیت‌ها و قسمت‌های مختلف عملیاتی هما انجام شد؛

بازدید مدیران عملیات حج از ادارات مرکزی هما

هما با هدف آشنایی با فعالیت‌ها و قسمت‌های مختلف عملیاتی، مدیران عملیات حج از ادارات مرکزی هما بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  با هدف آشنایی با فعالیت‌ها و قسمت‌های مختلف عملیاتی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما)، مدیران عملیات حج از ادارات مرکزی هما بازدید کردند.

در این بازدید که پس از نشست خبری عملیات حج تمتع ۱۴۰۲صورت گرفت، قسمت‌های مهندسی و تعمیرات، کارگاه‌های تعمیرات موتور، قسمت‌های مختلف تعمیر و نگهداری هواپیما و همچنین کیترینگ  هما مورد بازدید قرار گرفت.

روند آماده سازی ناوگان هما برای انجام عملیات حج و همچنین کیترینگ  هما جهت تأمین و آماده‌سازی اقلام پذیرایی برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران بیت الرحمن مشاهده و بررسی شد.

به گفته شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، از ۳ ماه پیش هماهنگی پروازهای حج آغاز شد و  در حوزه‌های عملیات، تعمیر و نگهداری و ... اقدامات لازم کلید خورد.

فرزادی پور در جلسه هماهنگی عملیات حج ۱۴۰۲و پروازهای زائران گفت: ما در سال گذشته فرصتی برای عملیات تعمیرات روی هواپیماها پیدا نکردیم زیرا پس از عملیات حج، عملیات اربعین و بلافاصله بعد از آن عملیات عتبات و سپس جام جهانی و پس از جام جهانی نوروز ۱۴۰۲ در پیش بود. لذا از ۳ماه پیش درگیر این موضوع هستیم که هواپیماها آماده شوند، به گونه‌ای که ۶ فروند موتور هواپیما در یک مقطع زمانی یک ماهه پیاده، تعمیر و نصب شد که این تعداد یک رکورد در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما است.

گفتنی‌است ۹ فروند هواپیما برای پروازهای رفت حجاج و ۱۱ فروند هواپیما برای پروازهای برگشت اختصاص می‌یابد.