به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ طبق اعلام معاونت املاک و حقوقی ادارهکل راه و شهرسازی استان البرز سامانه پنجره واحد مدیریت زمین که متولیان سامانه مذکور، سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هستند، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ در استان البرز به عنوان پنل اصلی ارتباط با مخاطبان حوزه زمین عمل خواهد کرد.
این سامانه به منظور ایجاد رضایتمندی بیشتر مراجعین و کاهش مراجعات حضوری و همچنین حذف برخی موانع و بروکراسیهای اداری، در خصوص کلیه استعلامات کمیسیون ماده ۱۲ و تعیین نوعیت اراضی این ادارهکل در نظر گرفته شده است و زین پس میبایست کلیه موارد ارسالی دستگاههای اجرائی استان البرز (ادارات ثبت، شهرداریها و...)، تحویل متقاضیان شده و در این راستا متقاضیان با ورود به سامانه Https://Iraneland.ir در قسمت «درگاه متقاضیان مردمی» نسبت به ثبت نامههای مربوط به استعلام نوعیت زمین منضم به مدارک مربوطه از جمله: تصویر اسناد مالکیت، نقشه UTM، مدارک شناسایی مالک یا وکیل قانونی و نیز درخصوص استعلامات هیئتهای رسیدگی به اسناد عادی گزارش کارشناس رسمی، نقشه UTM محدوده مورد استعلام و همچنین آخرین وضعیت ثبتی، به سامانه مذکور مراجعه تا نحوه گردشکار پاسخ استعلام را از طریق آن سامانه دریافت کرده و پاسخ پس از بررسی برابر ضوابط مربوطه به اداره استعلام کننده اعلام و ارسال و به این ترتیب امکان تسریع در پاسخگوئی و رضایتمندی حداکثری اربابرجوع و همچنین حفظ سلامت اداری فراهم می شود.
لازم به ذکر است کلیه استعلامات تعیین نوعیت ارسالی از سوی ادارات مرجع در سطح استان و نواحی و شهرستانهای تابعه از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ صرفاً از طریق سامانه ذکر شده در بالا و توسط متقاضیان محترم ثبت خواهد شد.