شناسهٔ خبر: 134520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرد؛

پاسخگویی به استعلامات تعیین نوعیت زمین از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان البرز

اطلاعیه راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به منظور پاسخگویی به استعلامات تعیین نوعیت زمین، از روز دوشنبه یک خردادماه ۱۴۰۲ در استان البرز شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ طبق اعلام معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز سامانه پنجره واحد مدیریت زمین که متولیان سامانه مذکور، سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری ‌دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هستند، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ در استان البرز به عنوان پنل اصلی ارتباط با مخاطبان حوزه زمین عمل خواهد کرد.

این سامانه به منظور ایجاد رضایتمندی بیشتر مراجعین و کاهش مراجعات حضوری و همچنین حذف برخی موانع و بروکراسی‌های اداری، در خصوص کلیه استعلامات کمیسیون ماده ۱۲ و تعیین نوعیت اراضی این اداره‌کل در نظر گرفته شده است و زین پس می‌بایست کلیه موارد ارسالی دستگاه‌های اجرائی استان البرز (ادارات ثبت، شهرداری‌ها و...)، تحویل متقاضیان شده و در این راستا متقاضیان با ورود به سامانه Https://Iraneland.ir در قسمت «درگاه متقاضیان مردمی» نسبت به ثبت نامه‌های مربوط به استعلام نوعیت زمین منضم به مدارک مربوطه از جمله: تصویر اسناد مالکیت، نقشه UTM، مدارک شناسایی مالک یا وکیل قانونی و نیز درخصوص استعلامات هیئت‌های رسیدگی به اسناد عادی گزارش کارشناس رسمی، نقشه UTM محدوده مورد استعلام و همچنین آخرین وضعیت ثبتی، به سامانه مذکور مراجعه تا نحوه گردش‌کار پاسخ استعلام را از طریق آن سامانه دریافت کرده و پاسخ پس از بررسی برابر ضوابط مربوطه به اداره استعلام کننده اعلام و ارسال و به این ترتیب امکان تسریع در پاسخگوئی و رضایت‌مندی حداکثری ارباب‌رجوع و همچنین حفظ سلامت اداری فراهم می‌ شود.

لازم به ذکر است کلیه استعلامات تعیین نوعیت ارسالی از سوی ادارات مرجع در سطح استان و نواحی و شهرستان‌های تابعه از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ صرفاً از طریق سامانه ذکر شده در بالا و توسط متقاضیان محترم ثبت خواهد شد.