شناسهٔ خبر: 134525 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان

مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهم‌نامه مشترک ساخت مسکن با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای کارکنان و کارگران این شرکت در شهر خواف خبر داد. 

ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام امضای تفاهم‌نامه مشترک ساخت مسکن با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای کارکنان و کارگران این شرکت در شهر خواف، میزان اراضی مورد توافق در این تفاهم‎نامه را حدود ۱۱۰ هکتار دانست و گفت: ظرفیت جمعیت‌پذیری این اراضی ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی است. 

وی کمک به تامین منابع مالی در قالب آورده کارکنان این شرکت صنعتی، ارائه اطلاعات پرسنلی آنها، استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات جهت تسریع روند ساخت و سازها و مدیریت فرآیند ساخت واحدها را از تعهدات این واحد صنعتی در تفاهم‌نامه عنوان کرد. 

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در تشریح تعهدات سازمان متبوعش در این تفاهم‌نامه اظهار کرد: واگذاری اراضی مسکونی توافق شده، کمک به مراحل الحاق اراضی و اخذ مجوزهای لازم و پالایش اطلاعات و احراز شرایط متقاضیان از جمله تعهدات سازمان ملی زمین و مسکن است. 

توسعه صنعت‌شهرها و توافق با واحدهای صنعتی که امکان تولید مسکن برای کارکنانشان را دارند از سیاست‌های دولت برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، در این مراسم جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی حضور داشتند.