شناسهٔ خبر: 13454 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور:

میزان بار همراه حجاج ایرانی ۱۴ درصد کاهش یافت

بازگشت اولین کاروان حجاج سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: متوسط بار همراه هر حاجی ایرانی هنگام بازگشت به کشور ۳۸ کیلوگرم بود که در مقایسه با سال قبل با کاهش ۱۴ درصدی روبرو بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، منوچهر سپاسی اظهار کرد: بیشترین بار همراه مسافر با ۵۰ کیلوگرم متعلق به حجاج گرگانی و کمترین بار با ۲۹ کیلوگرم متعلق به حجاج کرمانی بود.

منوچهر سپاسی در گفتگو با خبرنگار پورتال شرکت فرودگاه‌ها درباره عملیات بازگشت حاجیان ایرانی گفت: طی این عملیات ۲۲۷ پرواز صورت گرفت که به دلیل تغییر نوع هواپیماها، تعداد پروازها در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

به گفته منوچهر سپاسی از این تعداد پرواز، ۵۰ درصد توسط هواپیمایی عربستان، ۳۳ درصد توسط هواپیمایی ماهان و ۱۷ درصد توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه طی حج امسال حدود ۶۴ هزار زائر ایرانی به عربستان منتقل و بازگردانده شدند، گفت: از این تعداد نیز ۲۱۸۵۰ نفر با هواپیمایی ماهان، ۳۱۵۰۰ نفر با هواپیمایی عربستان و ۱۰۶۰۰ نفرهم با هواپیمایی جمهوری اسلامی جابجا شده‌اند.

سرپرست حج شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: امسال پروازهای هواپيمايی جمهوری اسلامی با متوسط ۱۲ دقيقه تاخير و سعودی با متوسط ۲۰ دقيقه تاخیر انجام شد كه نسبت به سال گذشته به ترتيب ۳۹ درصد و ۲۸ درصد كاهش در تاخيرات را نشان می‌دهد.

سپاسی افزود: پروازهاي ماهان هم به طور متوسط با ۱۱ دقيقه تاخير انجام شد كه نسبت به سال قبل تغییری نداشت.

سرپرست حج شرکت فرودگاه‌های کشور تعداد فرودگاه‌هایی که در انتقال و بازگرداندن زائران ایرانی نقش داشتند را ۱۹ فرودگاه اعلام کرد و گفت: در این میان فرودگاه امام خمینی(ره) با انتقال ۱۹۵۰۰ زائر بیشترین نقش را برعهده داشت./

نظر شما