شناسهٔ خبر: 134559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان مطرح شد؛

ثبت نام ۳۱۰ نفر در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان دشتستان

جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان استان بوشهر رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان دشتستان از ثبت نام بیش از ۱۱ هزار نفر دشتستانی درطرح نهضت ملی مسکن و ۳۱۰ نفر در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر زهرا هوائی در جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون ۱۱هزار و۷۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن در سطح شهرستان دشتستان  ثبت نام، که سهم شهر برازجان ۹هزار و ۸۷ نفر است.

وی با بیان اینکه راه وشهرسازی شهرستان در برخی شهرها زمین با کاربری مناسب جهت اجرای نهضت ملی مسکن  ندارد،خواستار همکاری بخشداران وشهرداران در معرفی اراضی مناسب جهت اختصاص به مسکن شدند.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان دشتستان به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و افزود: تاکنون ۳۱۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن  ثبت نام کرده اند که ۲۳ هکتار زمین به این منظور در نظرگرفته شده که دراستان تایید وسپس جهت تایید نهایی  به شورای عالی شهرسازی ارسال شده است.

هوایی درخصوص الحاق اراضی به محدوده شهر اظهار نمودند: تاکنون اراضی که معرفی گردیده در دست بررسی ویا انجام توافقات با اشخاص وهمچنین انجام استعلامات اداری می باشد. که از دستگاه‌های مرتبط خواستار تسریع در پاسخ استعلامات شدند.

وی  وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ها را مطلوب اعلام کرد و خواستار همکاری و مساعدت بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهت تسریع دراجرای پروژه های نهضت ملی مسکن شدند.

بنافی فرماندار دشتستان ضمن تقدیر وتشکر از تمامی مسئولین مرتبط استانی وشهرستانی در جهت اختصاص وتامین زمین به اقشارکم درآمد خاطرنشان کرد: موضوع حمایت از خانواده وجوانی جمعیت و فرزند آوری از جمله موضوعات کلیدی و محوری کشور در حال حاضر می باشد و توجه دستگاه‌های مرتبط را خواستار شدند.

فرماندار دشتستان در ادامه ضمن تاکید در خصوص مساعدت و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط و همچنین بخشداران و شهرداران حوزه شهرستان ، نهضت ملی مسکن را متعلق به همه دانسته و همه اعضای شورای تامین مسکن شهرستان را مکلف به انجام و اجرای وظایف محوله دانسته وخواستار همکاری هرچه بیشتر مسئولین مربوطه و تسریع در روند پیشرفت فیزیکی این پروژه ها شدند.

 وی در خصوص پروژه ۳۰۰ واحدی راه و شهرسازی که جدیداً عملیات اجرایی آن آغاز گردیده به دستگاه‌های خدمات‌رسان مهلت ده روزه دادند که جهت تامین آب و برق کارگاه پروژه هر چه سریعتر اقدام کرده و همچنین در صدور پروانه ساختمانی این پروژه تاکید کرده که در کمترین زمان پروانه ساختمانی صادر شود.

 بنافی در پایان اظهار نمودند که جلسات تامین مسکن شهرستان درجهت پیشبرد وضعیت نهضت ملی مسکن هر دو هفته یک‌بار برگزار شود.