شناسهٔ خبر: 134598 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر:

سوم خرداد روز آزادی، ایثار و پیروزی است

مردانیان مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران امروز در سالن الغدیر وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که امروز در سالن الغدیر وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با تبریک ایام دهه مبارک کرامت گفت: سوم خردادماه روز اعاده حیثیت، روز آزادی، روز ایثار و روز پیروزی است که با یک تبریک و تهنیت ساده نمیتوان به راحتی از آن عبور کرد.

مردانیان با روایتی از صدر سلام و جنگ احزاب به سال پنجم هجری اشاره کرد و گفت: در آن ایام پیامبر اکرم(ص) مژده تسخیر عالم توسط مسلمانان را دادند . وقتی با سه ضربه با دستان مبارک سنگ مزاحمی را متلاشی می‌کنند، با سوال سلمان می‌فرمایند که در جرقه ضربه اول ، تسخیر حیره و طاق های کسری را، در ضربه دوم کاخ‌های قیصر و روم را و با ضربه سوم، کاخ های صنعا را در فتح مسلمین دیدم؛که این پیش‌بینی سالهای بعد محقق و ظهور اسلام و فتوحات مسلمین در نیمی از کره خاکی اثبات شد.

وی با وام گرفتن از فرمایشات رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: امید آفرینی از وظایف ماست، همانطور که ایشان می‌فرمایند: عزیزان من، جوانان من امید را قدر بدانید و مطمئن باشید فضای ظلم و ناعدالتی در دنیا تغییر می‌کند.

مردانیان در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: اکنون که جشن سالگرد سوم خرداد را با آرامش و در نهایت امنیت برگزار می‌کنیم مدیون خدمات و زحمات شهدا، جانبازان،ازادگان و رزمندگانی هستیم که با شهامت و غیرت، این آرامش و امنیت رابرای ما به ارمغان اوردند.

مشاور وزیر در امور ایثارگران از شهید سر لشگر سید علی دوگاهه به‌ عنوان شهید شاخص و جوان‌ترین استاد خلبان که در منطقه موصل به شهادت رسید، نیز یاد کرد.

وی با اشاره به حماسه شهدای پل جلفا در شهریور ۱۳۲۰ و سه شهید دفاع از وطن خاطرات آن حماسه بزرگ را گرامی داشت.

مردانیان در خاتمه ضمن یادکردن از سردار دل‌ها و اشاره به جمیع صفات نیک ایشان، اظهار کرد: امروز اگر مورد هجمه دشمن در یک جنگ ترکیبی قرار می‌گیریم و دشمن درصدد ضربه به ساختار نظام و انقلاب است به این معناست که ما برای دنیا مهم هستیم و شهید سلیمانی در کنار هنر مرد میدان بودن ،به زیبایی از هنر دیپلماسی استفاده نمود که موارد کوچک و بزرگ آن در منطقه کاملأ نمایان و قابل درک بود.