شناسهٔ خبر: 134605 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

احتمال اختلال در ترددهای دریایی تنگه هرمز

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سامانه افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج امروز با احتمال آسیب به شناورهای سبک و ایجاد اختلال در ترددهای دریایی، آب‌های جنوب کشور به ویژه تنگه هرمز را در بر می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی کشور سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج امروز موجب افزایش وزش باد تا ۲۰ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱/۲ متر درنواحی شمالی خلیج فارس (استان خوزستان)، وزش باد شدید تا ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲ متر در دریای عمان به ویژه شرق دریای عمان، وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا ۲۶نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر درنواحی شرقی خلیج فارس (استان هرمزگان) و به ویژه در محدوده تنگه هرمز خواهد شد.

این سامانه امروز مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در شمال خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را در بر می‌گیرد.

روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه نیز مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس در استان هرمزگان درگیر این سامانه می‌شوند.

مخاطراتی از جمله احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری برای این سامانه پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به منع شنا و تفریحات دریایی و اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی توصیه کرده است.

اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در جزایر تنگه هرمز ضروری است.