شناسهٔ خبر: 134623 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز روابط عمومی

تجلیل مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی استان

تجلیل همزمان با دهه کرامت و ولادت باسعات حضرت معصومه (س) و هفته روابط عمومی دومین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ در مجتمع آموزشی مدیریت شعب بانک مسکن استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)، حجت الاسلام صمد خلیلی رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در این جلسه افزود: همزمان با دهه کرامت که مصادف با ولادت انسانی فرهیخته و والامقام همچون حضرت فاطمه معصومه (س) که پیروان راستین خاندان اهل بیت (ع) کرامت و بزرگواری این بزرگواران و حضور پر برکت آنان در ایران اسلامی است. دهه کرامت هنگامه‌ای ارزشمند برای مردمان این مرز و بوم به شمار می‌رود تا از برکات و آثار گرانبهای هجرت بزرگان دین اسلام به این سرزمین بهره‌مند شوند.

وی همچنین با اشاره به هفته روابط عمومی اظهار کرد: روابط‌عمومی فعال، از طریق رسانه هایی که در اختیار دارد می تواند مدیریتی بهینه در اطلاع رسانی دقیق در سطح استان به وجود آورد.

خلیلی افزود: روابط‌عمومی باید رابطه و تعامل میان مدیران و شهروندان را استحکام بخشد و هنرمندانه پیوندی عمیق بین این دو به وجود بیاورد و به عنوان بازوی توانمند به ایفای نقش در تصمیم سازی ها بپردازد و باید به طور جدی در مسیر حرفه ای شدن و رسیدن به استانداردهای لازم گام برداشته و جایگاه واقعی خود را به خوبی شناخته و پیوند خوبی نیز با اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و رویدادها ایجاد کند.

وی اظهار کرد با استقبال خوب روابط عمومی های این شورا و مجموعه صورت گرفته افزود: استفاده از شیوه های خلاق توسط روابط عمومی می تواند پل های ارتباطی منسجمی را میان مدیران و شهروندان رقم بزند و میزان همدلی و همراهی مردم با برنامه ها و طرح ها را افزایش دهد و باورها و ارزش های مشترکی را در صیانت از محیط شهری و احساس مسؤولیت در قبال شهر به وجود آورد چرا که نتایج خوبی نیز در بهره گیری از شیوه های نوین و خلاقانه در جذب سرمایه های اجتماعی و فرهنگی مردمی در این حوزه به دست خواهد آمد.

خلیلی افزود: مدیریت در واقع دارای مسؤولیت و رسالت سنگینی است و روابط‌عمومی فرآیندی پیچیده تر با مسؤولیتی خطیرتر به شمار می رود و انتظارات بیشتری نیز از فعالیت ها و برنامه های آن وجود دارد.

وی توجه جدی روابط عمومی ها را برای ورود به نهضت ملی مسکن و پی گیری تمامی مصوبات  و مشکلات آنها در حوزه آب و برق و گاز و ..... را اولویت اصلی خود قرار داده و اظهار کرد: ارائه خدمت در حوزه شهری، کاری دشوار و سخت است و کوچک‌ترین ضعف و سهل‌انگاری می‌تواند سطح نارضایتی را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد بنابراین انتظار می رود همگی با همت و کنار هم بودن بر این مشکلات غلبه کنیم.

در ادامه این جلسه طی جلسات گذشته مصوبات جلسه اول به تصویب عمومی همچون برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی به صورت ماهانه در هر زیرمجموعه برگزار گردد.

گفتنی است در این جلسه هر یک از حاضرین روابط عمومی ها زیرمجموعه راه و شهرسازی از روند فعالیت های حوزه کاری خود گزارشی ارائه نمودند.

در پایان مراسم به مناسبت روز روابط عمومی از روسا و کارشناسان روابط عمومی های این شورا توسط مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان تجلیل بعمل آمد.