شناسهٔ خبر: 13464 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن قم خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت قطارهای موجود تهران-قم در تاسوعا و عاشورا/ اعزام یک رام قطار ویژه در عاشورا

قطار-1 مدیرکل راه‌آهن قم از افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت قطارهای موجود تهران-قم در تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: قطار ویژه هم ساعت ۷ صبح روز عاشورا (شنبه ۲ آبان) از تهران به سمت قم حرکت و ساعت ۱۸ همان روز قم را به مقصد تهران ترک می‌کند.

فرشاد زادخور در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: راه‌‌آهن برای جابه‌جایی زئران در ایام تاسوا و عاشورای حسینی به مقصد قم برنامه‌ای را در دستورکار دارد که براساس آن ۶ رام قطاری که روز به صورت رفت و برگشت در مسیر قم-تهران تردد داشتند ۵۰ درصد افزایش ظرفیت یافتند ضمن آنکه قطار ویژه هم ساعت ۷ صبح روز عاشورا (شنبه ۲ آبان) از تهران به سمت قم حرکت و ساعت ۱۸ همان روز قم را به مقصد تهران ترک می‌کند.

وی با بیان اینکه در تاسوعا و عاشورای حسینی روزانه ۴ هزار نفر با قطار در مسیر قم-تهران جابه‌جا می‌شوند افزود: ظرفیت مسافری جمعه یکم آبان و شنبه ۲ آبان این مسیر ریلی روزانه ۴ هزار نفر و در مجموع بالغ بر ۸ هزار نفر است که در قالب افزایش ظرفیت قطارهای موجود و اعزام یک قطار ویژه عملیاتی می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به افزایش ظرفیت ۱۵ درصدی قطارهای قم- مشهد در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی یادآور شد: ظرفیت مسافری مسیر ریلی قم- مشهد نیز در این ایام توانایی جابه‌جایی روزانه ۲۶۰۰ نفر و در مجموع ۵۲۰۰ نفر رفت و برگشت را دارا خواهد بود./

نظر شما