شناسهٔ خبر: 134744 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اعلام کرد:

اجرای همزمان ۲ پروژه برای برقراری تردد از مسیر اردبیل – سرچم

حفاظ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از اجرای ۲ پروژه همزمان برای برقراری ارتباط از مسیر اردبیل - سرچم در محدوده پل تخریب شده بنیادآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل در جریان بازدید از مرمت و تعمیر پل بنیادآباد در کیلومتر ۵۵ اردبیل - سرچم که در اثر بارش شدید و سیل شنبه‌ شب هفته جاری تخریب شده گفت: پس از وقوع سیل و اطلاع از تخریب این پل، بلافاصله اطلاع‌رسانی درباره محدودیت‌های ترافیکی و مسیرهای جایگزین اعلام و از همان شب برنامه‌ریزی برای برقراری مجدد ترافیک در این مسیر آغاز شد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل اضافه کرد: در راستای برقراری مجدد تردد در این مسیر، همزمان ۲ پروژه احداث کنارگذر و نصب سازه‌های فلزی پیش ساخته در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از ۴۰ ساعت اقدامات اولیه برای احداث کنار گذر انجام شد و خودروهایی که در این مسیر متوقف شده بودند، شب گذشته از مسیر عبور داده شدند.

عضو شورای اداری استان اردبیل برای ترمیم پل اصلی از انتقال ۲۰ متر سازه فلزی پیش ساخته از استان اردبیل و ۳۰ متر از استان زنجان به محل خبرداد و تصریح کرد: ۳۶ متر پل فلزی هم از استان قزوین بارگیری شده و به این محل منتقل می‌شود.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس آخرین تصمیم قرار است پل جدیدی احداث نشود بلکه قسمت‌های آسیب‌دیده پل تخریب و وضع موجود ترمیم شوداظهار کرد: پیش‌بینی لازم در خصوص کنارگذر شده است که ترافیک عبور داده شود و همزمان کار آسفالت، نصب علایم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی و روشنایی اجرا شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل افزود: با رسیدن قطعات و سازه‌های جدید در یک هفته ترافیک از محور اصلی برقرار می‌شود.

وثوقی با قدردانی از پیمانکاران حاضر در این پروژه خاطرنشان کرد: در حال حاضر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های خلخال و کوثر با استفاده از ۳۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در محل مستقر هستند و به لحاظ امکانات و تجهیزات مورد نیاز مشکلی نداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: احداث کنارگذر و واریانت عمدتاً مربوط به دوره بحران است که در سریع‌ترین زمان ممکن باید اجرا شود که این کار انجام شد

وثوقی یادآور شد: سازه‌های فلزی که قرار است روی پل اصلی نصب شود، استاندارد هستند و در محل فعلی مونتاژ خواهد شد و در این بخش هم مشکلی نخواهیم داشت.

گفتنی است، مسیر اردبیل - سرچم در کنار اردبیل - آستارا یکی از ۲ مسیر اصلی ارتباطی استان اردبیل با مرکز کشور است و به علت فاصله نزدیک‌تر بخش عمده تردد اردبیل به مرکز کشور از این مسیر انجام می‌شود.

علاوه بر این ارتباط ۲ شهرستان خلخال و کوثر با مرکز استان از این مسیر برقرار می‌شود و در حال حاضر ارتباط این ۲ شهرستان از مسیر اردبیل-آستارا- اسالم- خلخال- کوثر برقرار است.

شایان ذکر است،‌باتوجه به حجم بالای تردد در این مسیر و با هدف ارتقای آن در سال‌های اخیر عملیات تعریض این مسیر در دست اجراست که سال گذشته ۵۲ کیلومتر از بزرگراه با حضور سید صولت مرتضوی معاون وقت اجرایی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.