شناسهٔ خبر: 134756 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ثبت ۵۸ هزار آزمایش فنی، تخصصی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گلستان

وحید مشرفی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گلستان اظهار داشت: این آزمایشگاه با هدف ارتقاء کیفی پروژه‌های استانی طی سال گذشته موفق به ثبت انجام ۵۸ هزار مورد آزمایش فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های ملی و عمرانی استان شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، وحید مشرفی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گلستان گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گلستان با بهره‌گیری از ۳۶ نفر نیروی متخصص و توانمند و با در اختیار داشتن ۲ شعبه شهرستانی و استقرار در ۱۲ واحد محلی به ارائه خدمات منحصربفرد خود در پروژه های استانی اقدام کرده است.

مشرفی با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گلستان طی سال گذشته با هدف ورود به بازارهای جدید، انجام مطالعات و آزمایش های فنی  و تطابق با استانداردها در پروژه‌های ملی و استانی نقش آفرینی داشته است، افزود: سد مخزنی نرماب، چهار خطه محور گالیکش– تنگراه، کارگاه تولید نیوجرسی مفصلی، محور آزادشهر– شاهرود، دور برگردان‌ محورهای بهشهر به گرگان و آزادشهر و زهکشی اراضی اولویت‌دار استان از جمله اقدامات این آزمایشگاه در سطح استان بوده است.

وی اضافه کرد: در راستای تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان تفاهم‌نامه‌های مختلفی با  توابع وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، نفت، آموزش و پرورش، سازمانهای نوسازی مدارس، نظام مهندسی و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان به امضاء رسیده و در پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... طی سال گذشته حضور فعالی داشته ایم.

مشرفی با اشاره به افزایش ۲ برابری نمونه‌های ارسالی اداره کل استاندارد استان گفت: در سطح واحدهای محلی و شعب شهرستانی نیز  بیش از ۲۵ هزارو ۴۴۱ مورد آزمایش خاکی و ۱۵ هزار ۶۳۳ مورد آزمایش بتنی و بیش از۱۲ هزار مورد آزمایش آسفالت   انجام شده است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گلستان  همچنین خاطر نشان کرد:  طی سال گذشته با بروز رسانی تجهیزات و دستگاه‌های حفاری در استان موفق به انجام ۸۲۷ متر حفاری در قالب  ۱۳ پروژه مطالعات ژئوتکنیک شدیم که نتایج آن با سرعت و دقت  ومنطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی تحویل کارفرمایان شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز ۱۵ دفترچه طرح اختلاط آسفالت و بتن، ۱۴ اکیپ روز آزمون‌های غیر مخرب با ۶۸۸ مورد آزمایش،  ۶۸۲  آزمون کشش  میلگرد در بخش فلزات و آزمایش های متنوعی در بخش های شیمی ، قیر ، سیمان ، مکانیک خاک ، مصالح ساختمانی و عملیات صحرائی را به ثبت رساندیم.  

مشرفی با اشاره به سیاستگذاری تولید علم و برگزاری سمینار، کارگاه و دوره‌های آموزشی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گلستان گفت: طی سال گذشته ۹۵۳ نفر- ساعت دوره آموزشی برای مدیران و کارشناسان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده است.