شناسهٔ خبر: 134779 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شد؛

رونمایی از جایگاه قاب حماسه در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران

مازندران به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهرآیین رونمایی از جایگاه" قاب حماسه "در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با حضور مدیر کل و فرماندار شهرستان فریدونکنار و جمعی از مسئولین این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در مراسم اظهار کرد: تاریخ دفاع مقدس تاریخ پر فراز و فرودی است و جزو برگ های زرین تاریخ معاصر ماست.

وی افزود: تاریخ جنگ به قبل از آزادسازی خرمشهر و بعد از این واقعه تاریخی تقسیم می شود. قبل از آزادسازی خرمشهر نگاه برخی از مسئولین به جنگ نگاه الهی نبود که با تدبیر حضرت امام(ره) و بعد از این روز تاریخی این نگاه از جنگ زدوده شد و پس از آن جریان دفاع مقدس بر ریل اصلی اش قرار گرفت و همه با تأسّی به خداوند سبحان جنگ را به پیش بردند و دفاع مقدس تاریخ دیگری پیدا کرد.

جهانیان اظهار کرد: هر جا بخواهیم از کار خدایی بگوییم باید از فتح خرمشهر و دلاورمردی های رزمندگان در آن ایام تاریخی بگوییم.

جهانیان در ادامه گفت: ما و همکاران و همه شهروندانی که به این اداره کل مراجعه می کنند هر روز با نگاه به این جایگاه از شهدا مدد می گیریم تا در مسیر این عزیزان حرکت کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در خاتمه تصریح نمود: سوم خرداد ماه یادآور خون های پاکی است که برای نشاندن نهال آزادی در خرمشهر بر زمین این دیار ریخته شد هرگز از یاد نبریم که استقلال و آزادی امروز ایران حاصل جانفشانی شهیدان و ایثارگرانی است که درس آزادگی را در مکتب حسین بن علی علیه السلام فرا گرفتند.