شناسهٔ خبر: 134783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۱؛

بیش از ۱۸۰۰ فعالیت در حوزه پیمان و رسیدگی راهداری استان کرمان

حدود  1879 فعالیت در حوزه پیمان و رسیدگی راهداری استان کرمان رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از انجام حدود ۱۸۷۹ فعالیت در اداره پیمان و رسیدگی این اداره کل طی یک سال گذشته(۱۴۰۱) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، محمدعلی تقی زاده گفت: تعداد ۱۱ واحد نظارت ارائه گیرنده خدمات از اداره پیمان و رسیدگی هستند که شامل ادارات نگهداری راه ها، نگهداری ابنیه راه ها، ایمنی و حریم راه ها، ایمنی و ترافیک، مرکز مدیریت راه ها، ماشین آلات، تدارکات و معاونت توسعه، نیروهای حسابداری عامل ذیحساب، اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات، فنی و نظارت بر طرح ها، نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی هستند.

تقی زاده با اشاره به این که یکی از وظایف امور پیمان ها و قراردادها نظارت بر برگزاری تشریفات انجام مناقصات و مزایده های استان اظهار داشت: طی مدت یکسال گذشته حدود ۷۸۸ رسیدگی به صورت وضعیت و صدوربرگ مالی که شامل برگ مالی قطعی، موقت، تعدیل و مابه التفاوت قیر مصرفی که صرفا در حوزه انعقاد قرارداد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۴۰ درصدی داشته است این آمار در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: صدور حکم کمیسیون های موقت و قطعی و تشکیل کمیسیون های مربوطه نیز با ۱۵۶ مورد انجام شده که این آمار در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۵ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ابلاغ افزایش مبلغ به مدت و تمدید قراردادها ۱۳۴ مورد در سال گذشته و طی سال ۱۴۰۰ حدود ۴۹ مورد بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۱۷۳ درصدی داشته است.

تقی زاده با اشاره به این مطلب که طی یک سال گذشته تعداد ۱۷۷ مورد انعقاد قرارداد، مبادله پیمان و ابلاغ قرارداد صورت گرفته که رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است، یادآور شد: همچنین ۳۵۰ مورد مناقصه طی سال گذشته برگزار شده که این مورد نیز در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۲۲ درصد داشته است.