شناسهٔ خبر: 134800 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی ۳۲.۵ کیلومتر راه و بزرگراه در استان فارس آغاز شد/تسهیل سفر میان استان‌های فارس و بوشهر

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با هدف تسهیل تردد میان استان های فارس و بوشهر، عملیات اجرایی ۳۲.۵ کیلومتر راه و بزرگراه در محورهای شیراز-کازرون-بوشهر و کازرون-کنارتخته آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از آغاز عملیات اجرایی ۳۲.۵ کیلومتر راه در استان فارس خبر داد و گفت:‌ عملیات اجرایی محور جدید کازرون-کنارتخته به طول ۲۲ کیلومتر به عنوان بخشی از محور شیراز-کازرون-بوشهر و محور کنارتخته-دالکی به طول ۱۰.۵ کیلومتر به عنوان بخشی از محور ترانزیتی شیراز-بوشهرصبح امروز آغاز شد.

وی ادامه داد: این محورها در تسهیل سفر میان دو استان فارس و بوشهر و کاهش مسافت بسیار موثر هستند و با توجه به نبود کمربندی در شهر کازرون به عنوان کمربندی برای این شهر نقش مهمی در کاهش ترافیک در داخل شهر دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعه اول این محور به طول ۲.۳ کیلومتر شامل تونل محرم و پرتال های ورودی و خروجی تونل در دست ساخت است و امروز عملیات اجرایی راه های طرفین تونل و یک دستگاه تقاطع در این محدوده آغاز شد.

خادمی حجم عملیات خاکی این محور را بیش از ۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: ۹۷ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس، ۳۵ هزار متر مکعب بتن، ۹۳ هزار تن آسفالت و ۵۸۰ تن آرماتور از دیگر احجام اجرایی در این بخش از محور شیراز-کازرون-بوشهر است.

کاهش فاصله استان های فارس و بوشهر

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور کنارتخته-دالکی به طول۱۰.۵ کیلومتر خبر داد و گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ارتباطی میان استان های فارس و بوشهر است و تکمیل شدن آن علاوه بر کوتاه شدن۱۰ کیلومتر از مسیر دسترسی این استان ها افزایش ایمنی و توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.

خادمی ادامه داد: محور کنارتخته-دالکی ۲۱ کیلومتر است که بخشی از مسیر در گذشته به بهره برداری رسیده است و امروز عملیات اجرایی دو دستگاه تونل به طول های ۵۲۸ و ۷۰ متر، یک دستگاه پل بزرگ به طول ۱۸۰ متر و ۴ کیلومتر محور دسترسی به فاریاب شامل دو دستگاه پل به طول های ۱۷۰ و ۱۳۲ متر بر روی رودخانه در این بخش از پروژه آغاز شد.

وی در خصوص احجام عملیات اجرایی در پروژه توضیح داد و گفت:‌ به منظور ساخت این بخش از مسیر ۱ میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۷ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس صورت می گیرد و ۵۴ هزار متر مکعب بتن، ۴۵ هزار تن آسفالت و ۳ هزار و ۱۰۰ تن آرماتور در آن به کار می رود.

به گزارش مدیر یت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این دو پروژه را بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.