شناسهٔ خبر: 134811 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل‌ دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز عملیات لایروبی اسکله‌های بندر شهید رجایی/ خریداری ۳۱ فروند کشتی جدید برای تردد در دریای خزر

پهلوگیری بندر بوشهر خریداری ۳۱ فروند کشتی جدید برای تردد در دریای خزر، تخلیه ۴۴ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی، خروج ۸۵ درصد از کالاهای متروکه سنواتی از انبارهای بندر بوشهر و تجهیز ناوگان آتش نشانی بندر بوشهر به ۴ خودرو جدید بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ی گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

آغاز عملیات لایروبی اسکله‌های بندر شهید رجایی

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات لایروبی به منظور تأمین و نگهداری اعماق اسمی اسکله‌های بندر راهبردی شهید رجایی، با بهره‌گیری از ۲ فروند شناور و به صورت ترکیبی آغاز شد.

لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار به زودی و با سرعت انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با تأمین لایروب توسط سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی، لایروبی بندر نوشهر و فریدونکنار به زودی و با سرعت و از طریق پیمانکاران توانمند آغاز خواهد شد.

تخلیه ۴۴ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی/ ۲ فروند کشتی در انتظار پهلودهی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی حامل ۴۴ هزار تن گندم در اسکله ۱۴ بندر شهید رجایی در حال تخلیه است.

تجلیل از مرحومه منصوریان به مناسبت روز بین‌المللی زنان در دریانوردی

در مراسمی که به مناسبت ۱۸ می "روز بین المللی زنان در دریانوردی" در مقر سازمان دریانوردی بین المللی دریانوردی (آیمو) برگزار شد، کی تاک لیم دبیرکل آیمو، نشان منقوش به تصویر مرحومه ماندانا منصوریان را به همسر وی اهدا کرد.

ارتفاع موج در دریای عمان به حدود ۲ متر می‌رسد

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی و دریایی گفت: ارتفاع موج دریا از فردا دوشنبه تا جمعه به ۲ متر می‌رسد.

شمال خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود/ احتمال آسیب به تاسیسات دریایی

سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در شمال خلیج فارس و دریای عمان هشدار داد که می‌تواند به تاسیسات دریایی خسارت وارد کند.

۳۱ فروند کشتی جدید برای تردد در دریای خزر خریداری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ۳۱ فروند کشتی جدید خریداری شده و ۲ فروند کشتی نیز در حال ساخت است که از این تعداد ۱۸ فروند کشتی در دریای سیاه منتظر انتقال کشتی ها به مالکین دریای خزر هستند و ۱۳ فروند کشتی نیز در دریای خزر پروسه تغییر پرچم را طی می‌کنند.

۸۵ درصد از کالاهای متروکه سنواتی از انبارهای بندر بوشهر خارج سازی شد

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های مستمر انجام شده ۸۵ درصد از کالاهای متروکه از انبارهای بندر بوشهر خارج سازی شد.

پیشرفت ١٣ درصدی احداث پایانه مکانیزه غلات شماره ٣ مجتمع بندری امام‌خمینی(ره)

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با از سرگیری عملیات اجرایی احداث پایانه مکانیزه شماره ٣ غلات بندر امام خمینی(ره)، پیشرفت فیزیکی این پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ١٣ درصد رسید.

مطالعه راهبردی اقتصاد دریامحور/ طراحی شبکه نظام مسائل سازمان بنادر دریانوردی

مهم‌ترین اقدامات برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱، اعلام شد.

احتمال اختلال در ترددهای دریایی تنگه هرمز

سامانه افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج امروز با احتمال آسیب به شناورهای سبک و ایجاد اختلال در ترددهای دریایی، آب‌های جنوب کشور به ویژه تنگه هرمز را در بر می‌گیرد.

تجهیز ناوگان آتش نشانی بندر بوشهر به ۴ خودرو جدید

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ناوگان آتش نشانی این اداره کل در بندر بوشهر به چهار دستگاه خودروی جدید تجهیز شد.