شناسهٔ خبر: 134826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در اداره کل راه و شهرسازی استان همدان

همدان برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز سوم خرداد و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی (آزادسازی خرمشهر) در اداره کل راه و شهرسازی استاان همدان

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مراسم بزرگداشت سالروز سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی (آزادسازی خرمشهر)  چهارشنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان معاونین جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان و جمعی از کارکنان برگزار شد. این مراسم که پس از اقامه نماز ظهر و عصر آغاز شد.

ایوب اسدالهی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی همدان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و اشاره به بیان امام راحل که فرمودند: آزادی خرمشهر از عنایات خدا بود، گفت: دفاع مقدس و بحث سوم خرداد بخش مهمی از تاریخ انقلاب است، که همواره باید به آن توجه ویژه ای شود. ایشان با بیان اینکه جنگ تحمیلی حماسه استثنایی در تاریخ جنگ های جهان است، افزود: در این جنگ دو ابر قدرت شرق و غرب در برابر هم با ایران مبارزه کردند اما پیروزی از آن رزمندگان دلیر و شجاع این مرزو بوم شد.

در ادامه سرهنگ بختیاری جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق آزاد سازی خرمشهر بود که بعد از ۵۷۸ روز اشغال نهایتا در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ این عملیات در چهار مرحله به مدت ۲۵ روز انجام و در۳ خرداد خرمشهر عزیز آزاد شد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد.

در ادامه مراسم محمدی از یادگاران دوران دفاع مقدس با ذکر خاطراتی از حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر به خاطره گویی پرداخت در پایان با اهدا لوح تقدیر از رزمنده گان شاغل در اداره تقدیر شد.