شناسهٔ خبر: 134890 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

تمامی امکانات در بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری برای برگزاری راهپیمایی اربعین فراهم است

داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم در بخش راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه  خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در خصوص برنامه‌های احداث راه روستایی نیز خاطرنشان کرد: مطابق برنامه ششم توسعه کشور احداث ۲۹ هزار کیلومتر راه برای روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار کشور ضروری است که اجرای آن نیازمند ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش مدیران حراست ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور در مشهد گفت: طبق برنامه ششم سازمان مکلف به ایجاد حداقل یک جاده مطلوب برای تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار است.

وی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان سازمانی تخصصی یاد کرد و افزود: سازمان ما با تمامی ارگان‌ها و نهادها در ارتباط است و از مرزهای کشور تا میانه جاده‌ها دارای مسئولیت است و طبیعتا سازمانی به چنین گستردگی و دارای وظایف متنوع، نیازمند اعتبارات بسیار کلان است تا بتواند به اهداف و برنامه‌هایش دست یابد، با این وجود سازمان در سال‌های اخیر با حداقل اعتبارات، بیشترین بهره‌وری را داشته‌ است.

وی افزود: در بررسی‌هایی که در سال‌های قبل صورت گرفت ارزش جاده‌های کشور پنج همت برآورد شد که برای نگهداری از راه‌ها و شریان‌های اصلی به ۱۶۰هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی هزینه نگهداری از ۱۲هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی کشور را که نیاز به بهسازی بیشتری دارد، بین ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد دانست.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر این که امسال برنامه نوسازی ناوگان راهداری در دستور کار سازمان قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد ۱۰۰۰ دستگاه از ناوگان راهداری ادارات کشور نوسازی شود.

وی که در جمع مدیران حراست ادارات کشور سخن می‌گفت، از مدیران حراست خواست تا در جهت مراقبت و پاسداری از اجرای صحیح فعالیت‌ها همت بگمارند.
براساس این گزارش با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، عملیات اجرایی استودیو خبر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی آغاز شد.