شناسهٔ خبر: 134964 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد؛

آغاز برداشت اطلاعات ژئوفیزیک هوایی در فرودگاه سبزوار

علیرضا شهیدی آیین آغار به‌کار پروژه برداشت ژئوفیزیک هوایی سبزوار با حضور جمعی از مسؤلین در محل فرودگاه سبزوار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آئین آغار به‌کار پروژه برداشت ژئوفیزیک هوایی در سبزوار با حضور علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران،  ابراهیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار و جمعی از مسؤلین در محل فرودگاه سبزوار برگزار شد.

 ابراهیمی در این مراسم با اشاره به ظرفیت معادن و ذخائر معدنی در شهرستان اظهار داشت: اجرای رویداد ارزشمند و کم سابقه ژئوفیزیک هوایی باهدف شناسایی پهنه ها و ذخایر معدنی شهرستان و جمع آوری اطلاعات و آمار متقن و دقیق از ظرفیت‌های زمین شناسی منطقه غرب استان، گام ارزشمندی در جهت فراهم سازی بستر توسعه پایدار و پیشرفت منطقه است.

وی با اشاره به سند چشم انداز و احکام برنامه های توسعه، وجود اطلاعات پایه ای و مطالعات جامع را برای سرمایه گذاری و توسعه معادن شهرستان ضروری دانست و گفت: از دلایل رکود در معادن و غیر فعال شدن و نیمه فعال بودن بعضی معادن را اطلاعات ناقص از ظرفیت اکتشافات است که این نقایص با اجرای طرح تحول و شروع پروژه ژئوفیزیک هوایی در غرب استان به حداقل خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی سبزوار معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور درخاتمه این مراسم  به پاس همکاری کارکنان فرودگاه شهدای سبزوار در برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه پروازی ژئوفیزیک هوایی در سبزوار، از آنان تقدیر کرد.