شناسهٔ خبر: 134970 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۲ ماهه گذشته انجام شده است:

جابه‌جایی بیش از ۲۵۵ هزار نفر مسافر از استان اردبیل

رشد 27/3 درصدی جابجایی مسافر در استان اصفهان معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:بیش از ۲۵۵ هزار نفر مسافر در ۲ ماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده در بازدید ازشرکت های مسافربری شهرستان خلخال گفت:نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۵۱ هزار نفر مسافر از استان به مقاصد مختلف کشورجابجاشده بود در ۲ ماهه گذشته افزایش ۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۴۱ هزار و۷۸۹ سفر انجام شده افزود:در دوماهه گذشته ۱۳۱ هزار و ۳۲۳ نفر مسافر در قالب ۸ هزار و۶۴۱ سفربا وسیله نقلیه اتوبوس،۲۰ هزار و۱۶۸ نفر مسافر در قالب ۲ هزار و۱۱۴ سفر با وسیله نقلیه مینی بوس و ۱۰۴ هزار و۱۸۱ نفر مسافر نیزدر قالب ۳۱ هزار سفر با وسیله نقلیه سواری از استان به مقاصد مختلف کشور جابجا شده اند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل افزود:  در مدت یاد شده ۱۴۳هزار و۱۷۸نفر مسافر از شهرستان اردبیل،۲۱هزار و۵۸۷ نفر مسافر از شهرستان پارس آباد،۲هزار و۴۰۲ نفر مسافر از شهرستان نمین،هزار و۶۱۹ نفر مسافر از شهرستان بیله سوار،۴۰هزار نفر مسافر از شهرستان مشگین شهر،۱۵هزار و۸۲۶ نفر از شهرستان گرمی،۲۴هزار نفر مسافر از شهرستان خلخال،۵۶۷ نفر از شهرستان اصلاندوز،۱۳۲۸نفر مسافر از شهرستان کوثر، هزار و۲۰۰ نفر از شهرستان نیرو۴۶۱ نفر مسافر نیز از شهرستان سرعین جابجا شده است.

شیرین زاده در دوماهه گذشته  افزایش ۲۴۷ درصدی جابجایی مسافر را از شهرستان نمین یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده ۲ هزار و۴۰۲ نفر مسافراز این شهرستان جابجا شده اند که در مدت مشابه سال قبل ۶۰۲ نفر بود.

وی در این مدت از افزایش ۹ درصدی جابجایی مسافر در شهرستان سرعین خبرداد و خاطرنشان شد:در دوماهه سال گذشته ۴۲۳ نفر مسافر ازاین شهرستان جابجا شده بود که امسال این رقم ۴۶۱ نفر مسافر بود.

وی از فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد:هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود:مردم و مسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.