شناسهٔ خبر: 134977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گناوه خبر داد :

خبرهای خوب درباره ارتقای کمربندی گناوه

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گناوه رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گناوه از اجرای روکش آسفالت کمربندی قدیم این شهر با اعتبار قریب ۹ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گناوه از اجرای روکش آسفالت کمربندی قدیم این شهر با اعتبار قریب ۹ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

سیدابوالحسن علوی با اشاره به بلاتکلیفی ۱۳ ساله این پروژه ملی گفت: در دولت سیزدهم تعریض این کمربندی به طول ۸ کیلومتر به عنوان مطالبه مردمی فعال شد و با بهره برداری از آن، ایمنی ترددها به گناوه ارتقا می یابد.

علوی به احداث پل بزرگ کمربندی قدیم گناوه موسوم به سیدرضا  اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه از هفته دولت سال قبل با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان در دست اجراست و تلاش می شود از طریق تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری برسد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناوه ادامه داد: باتوجه به اینکه بار ترافیکی استان بوشهر از مسیر جاده کمربندی قدیم سیدرضا و میدان بسیج می گذرد، احداث پل جدید برای افزایش ایمنی و سهولت ترددها در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه تبدیل آبنما به پل محور روستایی بهمنیاری-اسلام آباد با اعتباری بالغ بر ۱میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان را دیگر پروژه فعال در این شهرستان اعلام کرد.

علوی به دو پروژه حوزه راه روستایی شهرستان گناوه هم اشاره کرد و خبر داد: فاز اول تعریض محور گاوسفید- چهارروستایی به طول ۵کیلومتر و تکمیل راه روستایی چهارمحال-گمارون بطول ۵/۵کیلومتر در مرحله انعقاد قرارداد پیمانکار و تجهیز کارگاه است که انتظار می رود براساس دوره پیمان و تخصیص اعتبار ظرف یک سال به بهره برداری برسد.

وی از شروع تعمیرات پل بزرگ بهمنیاری با اعتبار ۱ یک میلیاردتومان خبر داد و افزود: اجرای آسفالت حفاظتی (فوگسیل) محور گناوه -برازجان نیز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناوه در پایان از خط کشی قریب به ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی با اولویت محدوده های حادثه خیز، نصب بیش از ۲۰۰عدد علائم هشداری و اخطاری، اجرای شانه سازی وشیب شیروانی و شیارهای لرزاننده به میزان ۷۰ کیلومتر طی دو ماهه اخیر خبر داد.