شناسهٔ خبر: 135032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

صرف ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مراکز جامع سلامت در مناطق هدف بازآفرینی شهری آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روز برای ساخت ۳ مرکز جامع سلامت در محلات هدف شهرهای میاندوآب، بوکان و ارومیه جهت بهره‌برداری عمومی و ارتقای کیفیت زندگی مردم پیش بینی و هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در در جلسه شنبه‌های محرومیت زدایی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: خانه‌های سلامت از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف ایجاد ستادهای هماهنگ کننده و اجرایی محلات سالم و جلب مشارکت همگانی شهروندان به بهبود سلامت عمومی، آموزش و پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: مرکز جامع سلامت وکیل آباد ارومیه نیز در حال حاضر به اتمام رسیده و آماده تحویل به دستگاه بهره‌بردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین یک پایگاه اورژانس اجتماعی در محلات هدف شهر ارومیه در دست ساخت بوده که با تخصیص اعتبارات، این طرح تا هفته دولت آماده بهره برداری است.

حمزه‌لو یادآور شد: طرح پایگاه اورژانس اجتماعی در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و برای این طرح ۵۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده که طرح‌های ساخت خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرا شده است.