شناسهٔ خبر: 135047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد؛

کامپوزیت جایگزین تابلوهای فلزی در جاده های استان کرمان می شود

كامپوزيت جايگزين تابلوهاي فلزي در جاده هاي استان كرمان مي شود مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه جاده‌های استان به تابلوهای کامپوزیت مجهز می‌شود، گفت: این تابلوها از جنس فلز نیست و هیچ ارزش ریالی برای سارقین ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی‌زاده با اشاره به این که سرقت تابلوها علاوه بر آسیب به اموال دولتی، بر ایمنی محورها نیز تاثیرگذار بوده و با جان مردم نیز در ارتباط است، افزود: یک شرکت دانش‌بنیان، تابلو و علائمی را تولید کرده که از جنس کامپوزیت است و این جنس تابلو هیچ ارزش ریالی برای سارقین ندارد چرا که نه فلز است و نه پلاستیکی است که از محل فروش آن بتوانند درآمدی داشته باشند.

عراقی‌زاده اظهار داشت: اکثر سرقت‌ها در پایه تابلوها و علایم جاده‌ای، نرده پل‌ها و گاردریل‌ها بوده است، حتی روشنایی‌ها و چراغ‌های راهنما نیز به سرقت رفته است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی و علائم جاده ای در استان کرمان به معضلی در محورهای ارتباطی تبدیل شده بود که استاندار کرمان نهادهای امنیتی را برای جلوگیری از این اتفاقات فعال کرد و دادگستری استان و شهرستان ها نیز همکاری لازم را داشتند تا بخشی از سرقت تابلوها جلوگیری شود.

عراقی زاده در ادامه گفت: با زیاد شدن سرقت تابلو و علائم جاده‌ای در استان، با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی استان کرمان تمام تلاش خود را گذاشتیم تا جلوی این سرقت‌ها را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه از استاندار کرمان و پیگیری استانداری و دادگستری تشکر می‌کنیم که با اقدامات انجام شده از سرقت تابلوها و علائم جاده‌ای در طول محورهای استان پیشگیری خیلی خوبی شد، اظهار داشت: در این زمینه سارقین زیادی دستگیر شدند و با آنان برخورد قضایی شد، اما این افراد بعد از دستگیری و مجازات دوباره اقدام به سرقت کرده‌اند.