شناسهٔ خبر: 135054 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جایگزینی ۱۵ هزار تابلو و علائم جاده ای با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار

جايگزيني 15 هزار تابلو و علائم جاده اي با 10 ميليارد تومان اعتبار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه امسال ۱۵ هزار تابلو به ارزش ۱۰ میلیارد تومان از این شرکت خریداری شده که در جاده‌های استان کرمان نصب می‌شود، گفت: برای جایگزینی علایم راهنمایی و رانندگی از شیوه نوین یک شرکت دانش بنیان استفاده می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده با بیان اینکه برای نگهداری جاده‌ها به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان رفتیم تا با هوشمندسازی و ارتقاء بهره‌وری هم در مصرف برق صرفه‌جویی شده و هم از سرقت تابلوها جلوگیری شود، افزود: این شرکت تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی را با کامپوزیت تولید کرده و کامپوزیت ظرفیت بهره برداری را برای سارقان ندارد و از جنس الیافی است که با چسب چسبانده شده است.

وی ادامه داد: هفتم اردیبهشت ماه با حضور استاندار و نمایندگان مجلس از شرکت تولید کننده تابلوهای کامپوزیتی دعوت کردیم که استاندار از طرح این شرکت استقبال کرد و تاکید بر استفاده از اجناس آن طی تفاهم نامه ای را داشت.

عراقی زاده تصریح کرد: تابلوهای کامپوزیت برای نخستین بار در کرمان نصب می شود و اگر خوب باشد، آن را به شهرداری‌ها هم پیشنهاد می دهیم؛ این تابلوها باید مقاوم و انعطاف پذیر باشند و حرکت اضافی نداشته باشد، ضمن آنکه تابلوهای اطلاعاتی را باید با همین سیستم پوشش دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: در این زمینه ۲ هزار و ۵۰۰ بال کبوتری، بیش از چهار هزار خطرنمای پل و چهار هزار مسیرنما امسال خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تامین و جایگزینی ۱۵ هزار تابلو سرقت شده را با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان انجام دادیم که تا پایان سال جاری نیز ۳۰ هزار تابلو با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود که امیدواریم با این کار بحث سرقت تابلوها تمام شود و ایمنی راههای ارتباطی را بهبود بخشیم.

عراقی زاده یادآور شد: این شرکت علاوه بر تابلو کامپوزیتی، لوله هایی سه متری هم تولید می کند که در سیل و فعالیت های راهسازی قابل استفاده است و برای بحران هم کمک می کند.