شناسهٔ خبر: 135112 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

درمذاکره معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در بغداد مطرح شد؛

افزایش تعداد پروازها و بالابردن ظرفیت خدمت‌رسانی در ایام اربعین

جلسه عراق معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی کشورمان در مذاکره با معاون وزیر حمل و نقل عراق در بغداد، بر آغاز پروژه شلمچه_بصره و تحویل زمین، افزایش تعداد پروازها وافزایش ظرفیت خدمت‌رسانی در ایام اربعین به خصوص در حمل ونقل جاده ای تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده که در سفری دو روزه به بغداد سفر کرده است امروز با معاون وزیر حمل ونقل عراق دیدار و مذاکره کرد.

در این نشست موضوع پروژه شلمچه_بصره و اقداماتی که پیش‌از آن برای تحویل زمین بایستی انجام شود، افزایش تعداد پروازها و بهبود حمل و نقل جاده ای به منظور افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی در ایام اربعین مطرح و دو طرف بر تسریع در پروژه شلمچه_بصره تءکید کردند.

همچنین ترانزیت و آغاز عملیات حمل و نقل بین المللی  عبور کامیون‌های ایرانی از طریق عراق به کشورهای همجوار  اهم مسائلی بود که امروز مطرح شد و با بحث و تبادل نظر توافقاتی نیز حاصل شد.

 شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  به منظور شرکت در  نشست وزرای حمل و نقل کشورهای همسایه عراق و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در بغداد به به سر می برد.

افندی زاده در خاتمه با اشاره به آمادگی برای دریافت نقطه نظرات حاضران،  با قدردانی از میزبانی عراق، ابراز امیدواری کرد که با توجه به اراده طرفین، در آینده نزدیک شاهد تقویت و تحکیم هرچه بیشتر و مؤثرتر در حوزه کریدورها و مسیرهای ترانزیتی در این پهنه جغرافیایی باشیم.