شناسهٔ خبر: 135139 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده/رگبار و رعدوبرق در ۵ استان

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور از ورود سامانه بارشی جدید طی روز چهارشنبه به کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را پیش‌بینی کرد و گفت: برای ۲۴ ساعت‌ آینده در شمال آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمان، فارس و هرمزگان، رگبار و رعدوبرق رخ‌ می‌دهد. سه‌شنبه مجدد در جنوب کرمان، شمال هرمزگان، بخش‌هایی از شمال‌غرب و استان‌های اصفهان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، غرب و شمال تهران و سواحل غربی دریای‌خزر، رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید برای روز چهارشنبه از شمال‌غرب به کشور خبر داد و افزود: طی روز چهارشنبه علاوه بر شمال کرمان و هرمزگان در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب سواحل خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش‌ها آغاز می‌شود. پنجشنبه در همین مناطق بارش‌ها با شدت کمتری ادامه پیدا می‌کند و روز جمعه در آذربایجان‌شرقی، سواحل دریای خزر، اردبیل، سمنان و خراسان شمالی و رضوی بارش پراکنده دارند.

رفیعی افزود:  جمعه نیمه غربی کرمان، یزد و فارس رگبار پراکنده همراه با رعدو برق دارد.

وی توضیح داد: طی دو روز آینده در ایلام و خوزستان افزایش سرعت وزش باد سبب گردوخاک خواهد شد. همچنین طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه در نوار شمالی روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، تهران امروز غبار صبحگاهی دارد و بیشینه دمای امروز تهران ۳۵ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما ۲۳ درجه ثبت شد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: خنک ترین مرکز استان شهرکرد با ۷ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز اهواز با دمای ۴۰ درجه بالای صفر گزارش شد.