شناسهٔ خبر: 13514 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر انرژی روسیه:

روسیه ایران را شریکی بزرگ برای خود می‌داند / برگزاری کمیسیون مشترک ایران و روسیه در یک ماه آینده

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه با بیان آنکه همکاری های تجاری روسیه و ایران برپایه اصول تاریخی که بر اصل همجواری و همسایگی دو کشور استوار است، تداوم خواهد یافت، گفت: روسیه ایران را شریک بزرگ تجاری خود قلمداد می کند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ایرنا، الکساندر نواک روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و روسیه در یک ماه آینده، افزود: بیش از ٥٠ شرکت روسی در بخشهایی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، راه آهن و صنعت وی را همراهی می کنند که این امر نشانگر عمق روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور است.

وی تصریح کرد: در نشست مشترک میان شرکتهای ایرانی و روسی قرار شد یک خط مالی اعتباری به مبلغ ٥ میلیارد دلار از طرف روسیه برای توسعه همکاریها میان دو کشور اختصاص داده شود.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به دیدارهای مهمی که طی امروز و فردا با معاون اول رئیس جمهوری، وزرای نفت، نیرو، راه و شهرسازی، اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواهد داشت، گفت: حجم روابط ایران و روسیه اکنون یک میلیارد و ٧٠ میلیون دلار است که به نظر می رسد با ساز و کارهای اتخاذ شده حجم روابط اقتصادی و تجاری تا چندین برابر قابل افزایش باشد.

وی این میزان مبادلات را بسیار ضعیف ذکر و تاکید کرد: باید با حضور شرکت های خصوصی دو طرف سطح این مبادلات به طرز چشمگیری افزایش یابد.

دور جدید مذاکرات اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه با سفر الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه و هیات همراه به تهران آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود توافقات جدیدی بین دو کشور حاصل شود.

نظر شما