شناسهٔ خبر: 135187 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تداوم و پیگیری مکاتبات با طرف عراقی برای خارج‌سازی باقی‌مانده مغروقه‌ها از اروندرود

خارج کردن مغروقه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در جریان بازدید از اروند رود، تمام مغروقه‌های باقی‌مانده مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی در خصوص پیگیری برای خارج‌سازی آنها داده و همچنین مکاتبات و پیگیری‌های لازم از طریق مبادی ذیربط با طرف عراقی برای خارج‌سازی این مغروقه‌ها نیز انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به همراه معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به مدت ۵ ساعت از آبراه اروند بازدید کرد. 

وی در جریان این بازدید ضمن بررسی امکان سنجی لایروبی اروند، اعلام کرد: در صورت لایروبی سه نقطه بحرانی از اروندرود که به میزان ۱۱ میلیون متر مکعب است، ظرفیت تردد به شکل قابل توجهی افزایش و امکان تردد شناورها تا آبخور ۸/۵ متر فراهم می‌شود. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: لایروبی اروند رود همیشه از موضوعات مهم منطقه برای رونق بندر و تردد شناورها به حساب می‌آید که در برخی نقاط نیاز به همکاری طرف عراقی دارد. 

عسکری بیان کرد: در جریان این بازدید تمام مغروقه‌های باقی‌مانده مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی در خصوص پیگیری مجدانه برای خارج‌سازی آنها داده و همچنین مکاتبات و پیگیری‌های لازم از طریق مبادی ذیربط با طرف عراقی برای خارج‌سازی این مغروقه‌ها نیز انجام می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها سه مغروقه در آبراه اروند که احتمال خطر برای دریانوردی ایمن در طول آبراه را دارد، باقی مانده است، تصریح کرد: پیگیری برای خارج‌سازی این سه فروند در سال جاری با جدیت انجام خواهد شد. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بزرگترین مغروقه باقی‌مانده از جنگ تحمیلی در نزدیکی اسکله خانیان است که یکی از کم‌عرض‌ترین و خطرناک‌ترین نقاط این آبراه اروند را نیز به وجود آورده است که خارج‌سازی آن در دستور کار است.