شناسهٔ خبر: 135192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمدید نظرسنجی انتخاب آپارتمان یا ویلایی تا ۱۰ خرداد ماه/ ساخت ۵۰ درصد واحد آپارتمانی و ۵۰ درصد ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن استان قم

روایت پیشرفت نهضت ملی مسکن قم؛ اردیبهشت 1402 مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: نظرسنجی انتخاب آپارتمانی یا ویلایی اولویت متقاضی را نشان می دهد و تا ۱۰ خرداد ماه تمدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، محمد صادقی اظهار کرد: در راستای حق انتخاب نوع واحد مسکونی توسط متقاضی، نظرسنجی تعیین اولویت در پروفایل سامانه تمامی متقاضیان تایید شده قابل مشاهده است.

وی افزود:تمامی متقاضیان تخصیص پروژه در سایت ۵۶۰ هکتاری،متقاضیانی که ناقص واریزی داشته اند و افرادی که وضعیت آنها در سامانه تایید اولیه یا نهایی ذکر شده است می‌توانند در این نظرسنجی شرکت کنند.

صادقی با اشاره به اینکه نظرسنجی اولویت متقاضی را مشخص می کند، توضیح داد: اگر متقاضی تخصیص پروژه شده در نظرسنجی شرکت نکند، آپارتمان در سایت ۵۶۰ هکتاری برای وی محفوظ است و الزامی برای شرکت آن ها در نظرسنجی نیست به جز در مواردی که متقاضی درخواست ویلایی داشته باشد.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان قم حدود ۵۰ درصد ساخت خانه های طرح نهضت ملی مسکن در استان قم به صورت آپارتمانی و ۵۰ درصد به صورت ویلایی خواهد بود.

صادقی با اشاره به تعهد استان برای ساخت بیش از ۶۳ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: در سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۰ هزار واحد مسکونی به صورت آپارتمانی و در دو نقطه و پهنه طایقان و اسلام آباد قنوات خانه ویلایی ساخته می شود.

صادقی با اشاره به پیشرفت مناسب طرح نهضت ملی مسکن در استان قم گفت: در سال گذشته و پیش از ابلاغ الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری، طراحی سایت واحدهای آپارتمانی انجام شد تا کار ساخت بلافاصله بعد از الحاق انجام شود.

وی با بیان این که تاکنون با ۳۳ پیمانکار در سایت ۵۶۰ هکتاری قرارداد منعقد شده است، توضیح داد: تمامی پیمانکاران عملیات تجهیز کارگاه و ساخت را شروع کردند و با اضافه شدن پیمانکاران دیگر، سایر متقاضیانی که در موعد مقرر ۸۰ میلیون تومان خود را تکمیل کردند، به مرور به پیمانکاران متصل خواهند شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت سایر پروژه های مسکن ملی قم اظهار کرد: در اراضی ۲۲ و ۱۷ هکتاری کار ساخت واحدها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است و طبق برنامه بخشی از واحدهای ۱۷هکتاری در سال جاری به متقاضیان تحویل داده می شود.

صادقی در خصوص ابهامات به وجود آمده در سایت ۲۷ هکتاری توضیح داد: این سایت علی رغم اعلام آغاز عملیات اجرایی در سال ۹۹ و کلنگ زنی در دولت گذشته، به شکل رسمی از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع شد که هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد داشته و امورات مربوط به انعقاد قرارداد مابین پیمانکار و متقاضیان به زودی انجام خواهد شد.

وی درخصوص قرمز شدن فرم ج متقاضیان گفت: این دسته از افراد که بالغ بر ۸ هزار متقاضی را شامل می شود سابقه ثبت نام تسهیلات مسکن را داشته اند که این امر به منزله دریافت قطعی تسهیلات دولتی نیست. تاکنون ۵ هزار فرم ج بررسی شده است و سایر متقاضیان نیز با ارسال پیامک به اداره کل فراخوانده می شوند.

صادقی در خصوص طرح جوانی جمعیت گفت: برابر قانون متقاضیانی که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یک قطعه زمین واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: واگذاری این اراضی با اعمال هزینه های آماده سازی در دو اراضی طایقان و اسلام آباد قنوات برای ۱۴۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کرده در سامانه در آینده انجام خواهد شد.